Я, Вікторія Басіста, є студенткою двох закладів вищої освіти – Хмельницького національного університету (Україна) та Педагогічного університету імені Комісії національної освіти у Кракові (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie) (Польща). Окрім навчання у двох ЗВО, на сьогодні я перебуваю на студентському обміні Erasmus+ в Університеті Клермон-Овернь (Université Clermont-Auvergne) (Франція).
Оскільки в обох університетах я навчаюся на останньому курсі, то можу зробити певні висновки та порівняти різні системи навчання.
Навчаючись у двох країнах, я зрозуміла, наскільки легше і простіше навчатися рідною мовою. У Хмельницькому національному університеті я отримала багато розуміння, підтримки з боку викладачів, коли, наприклад, через велику зайнятість (навчання) у певний період у Польщі, не встигала вчасно здати якусь роботу. На мої роботи чекали й відповідно отримувала підсумковий бал із дисципліни. Також завжди люб’язне ставлення до мене викладачів кафедри та сприяння моєму навчанню, оскільки дійсно навчатися у двох ЗВО зразу – це завжди не просто, але цікаво і результативно, адже можна взаємодоповнювати свої знання та набуті компетентності. А ще великою перевагою ХНУ є модульне середовище, де є доступ до всіх лекцій та матеріалів, а також можна проходити тести як вид тренування і контролю засвоєних знань. У Краківському педагогічному університеті у Польщі така система не є популярною, викладачі надсилають обов’язкові матеріали на спільну студентську пошту, але найчастіше ми працюємо на заняттях з матеріалами, які викладачі роздрукували, або з паперовими підручниками. А ось в Університеті Клермон-Овернь у Франції ми працюємо з роздрукованими матеріалами, але також всі вони розміщені на подібному модульному середовищі, де теж можна проходити тести, а також там є особистий розклад та доступ до особистої студентської пошти.
У Польщі та у Франції в кожній залі є комп’ютер та проєктор для кращого розуміння та засвоєння матеріалу.
У Польщі обов’язковою умовою, щоб перейти на наступний семестр, є здача всіх предметів на позитивні оцінки (тобто 3 і більше). Натомість в Україні та Франції це можна зробити пізніше, ліквідувавши академзаборгованість. Також перебуваючи у Франції, спостерігаю відмінність у загальному ставленні до навчання. У Франції все ніби трохи більш розслаблено та повільніше, натомість як в Україні, так і в Польщі є більша дистанція між студентами та викладачами, і ставлення до навчання у студентів більш серйозне, та і викладачі більше вимагають знань від студентів. Хоча, на мою думку, саме французький підхід надихнув мене навчатися більше, та і цей процес став приємнішим, адже не відчувається такої офіційності.
Підводячи підсумок, хочу сказати, що Хмельницький національний університет дав мені можливість для навчання у Польщі, а Краківський університет – для навчання у Франції. Я щаслива, що маю такий міжнародний досвід і міжкультурного спілкування, і вивчення мов у мовних середовищах, і можливість навчання у різних країнах одночасно і набуття професійних компетентностей. Це значно допомагає мені у становленні майбутнього фахівця-полоніста, адже після успішного закінчення ще цього семестру я зможу отримати диплом бакалавра за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))» у Хмельницькому національному університеті, дуже сподіваюся, що мені відповідно до диплома буде присвоєно кваліфікацію вчителя польської мови і літератури та вчителя української мови і літератури. Я добре знаю, що саме ці спеціальності сьогодні затребувані на ринку праці як в Україні, так і в Польщі. Тому закликаю усіх абітурієнтів, хто ще думає над вибором, куди ж вступати цього року, і має здібності до філології та педагогіки, то вам сюди – до Хмельницького національного університету на кафедру слов’янської філології, викладачі якої дають не лише високий рівень знань і професійних компетентностей, а й можливості до міжнародної співпраці у сфері освітніх та наукових досягнень! А ще – це гарна путівка до дорослого професійного життя! Рекомендую!
Хмельницький
Краків
Клермон-Ферран
Вікторія Басіста, студентка 4 курсу групи СОП-20