24 квітня 2024 року на кафедрі слов’янської філології Хмельницького національного університету в Українсько-польському центрі європейської інтеграції відбувся другий сеанс проєкту «Місяць польського кіно-2024» для студентів-полоністів та усіх охочих.
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3247.png)
Цього разу студенти мали можливість переглянути мультфільм польською мовою «Krudowie 2 – Nowa era» про доісторичні часи.
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3248.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3249.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3250.png)
Сімейка Крудсів – звичайнісінька сім’я печерних людей від студії «DreamWorks», що живе в доісторичному світі. У їхньому житті є одне правило, встановлене главою сімейства: «Все нове – погано!» Тому вони дуже рідко покидають своє житло, тільки лише для того, щоб харчуватися. Але одного разу трапляється сильний землетрус, який руйнує печеру сімейства. Тепер сімейці Крудс належить відправитися в довгу подорож, щоб знайти собі новий будинок. На своєму шляху вони зіткнуться з масою пригод, а так само знайдуть нових друзів, які допоможуть їм змінити світогляд.
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3251.png)
Після перегляду фільму, обов’язково обговорення польською мовою для розвитку комунікативних навичок. Цього разу студенти отримали цікаві завдання, які потрібно виконати, або відповісти на запитання, наприклад:
- Proszę pokazać jak spała babcia.
- Prywatnoć w filmie «Krudowie 2 – Nowa era» to … ?
- Proszę pokazać jak rodzina Krudów jadła owoce, kiedy znalezła las.
- Co znaczy Jaśkiniowcy?
- Proszę pokazać reakcje kiedy jeden z członków rodziny Krudów zobaczył okno.
- Przy jakich okolicznościach Gaj spotkał z rodziną Don.
- Czego nie wolno było jeść u rodzinie Betermanów?
- Proszę pokazać jak wąchali Gaja.
- Czego szukał Gaj?
- Co dała Hop na drogę Krudom?
- Gdzie chowa się pan Beterman? Od kogo? Dlaczego?
- Co martwi Graga?
- Dlaczego Betermanowie zbudowali ścianę?
- Jak wciekła się Ip, kiedy Gaj powiedział, że jest dzika, proszę pokazać.
- Jutro którego szukał Gaj to…?
- Co zapewniały rosnące banany?
- Proszę pokazać, jakie buzie robiła Ip, kiedy mówiła że koniec miłości.
- Proszę pokazać sposób w jaki rozmawiają małpy.
- Proszę opisać jak wyglądały pająki.
- Motto stada to …?
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3252.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3253.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3254.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3255.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3256.png)
![](https://ksf.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/10/image-3257.png)
Перегляд фільмів допомагає покращити розуміння польської мови, особливо щодо вимови, лексики та граматики; розкриває аспекти культури, традицій, історії та сучасного життя Польщі, що розширює кругозір та розуміння культурного контексту; стимулює зацікавленість у вивченні мови через цікавий та захоплюючий засіб, яким є кіно; допомагає розвивати навички розуміння мови в аудіальній формі; обговорення та спілкування польською мовою; активне слухання, сприйняття та аналіз мовлення у фільмах сприяє покращенню мовленнєвої вправності. В цілому перегляд фільмів польською мовою є важливим елементом вивчення мови та розуміння культурних аспектів Польщі – країни, мова якої є предметом майбутньої спеціальності наших вчителів, перекладачів.
Світлана Войталюк, старший викладач кафедри слов’янської філології