24 квітня 2024 року на кафедрі слов’янської філології Хмельницького національного університету в Українсько-польському центрі європейської інтеграції відбувся другий сеанс проєкту «Місяць польського кіно-2024» для студентів-полоністів та усіх охочих.

Цього разу студенти мали можливість переглянути мультфільм польською мовою «Krudowie 2 – Nowa era» про доісторичні часи.



Сімейка Крудсів – звичайнісінька сім’я печерних людей від студії «DreamWorks», що живе в доісторичному світі. У їхньому житті є одне правило, встановлене главою сімейства: «Все нове – погано!» Тому вони дуже рідко покидають своє житло, тільки лише для того, щоб харчуватися. Але одного разу трапляється сильний землетрус, який руйнує печеру сімейства. Тепер сімейці Крудс належить відправитися в довгу подорож, щоб знайти собі новий будинок. На своєму шляху вони зіткнуться з масою пригод, а так само знайдуть нових друзів, які допоможуть їм змінити світогляд.

Після перегляду фільму, обов’язково обговорення польською мовою для розвитку комунікативних навичок. Цього разу студенти отримали цікаві завдання, які потрібно виконати, або відповісти на запитання, наприклад:
- Proszę pokazać jak spała babcia.
- Prywatnoć w filmie «Krudowie 2 – Nowa era» to … ?
- Proszę pokazać jak rodzina Krudów jadła owoce, kiedy znalezła las.
- Co znaczy Jaśkiniowcy?
- Proszę pokazać reakcje kiedy jeden z członków rodziny Krudów zobaczył okno.
- Przy jakich okolicznościach Gaj spotkał z rodziną Don.
- Czego nie wolno było jeść u rodzinie Betermanów?
- Proszę pokazać jak wąchali Gaja.
- Czego szukał Gaj?
- Co dała Hop na drogę Krudom?
- Gdzie chowa się pan Beterman? Od kogo? Dlaczego?
- Co martwi Graga?
- Dlaczego Betermanowie zbudowali ścianę?
- Jak wciekła się Ip, kiedy Gaj powiedział, że jest dzika, proszę pokazać.
- Jutro którego szukał Gaj to…?
- Co zapewniały rosnące banany?
- Proszę pokazać, jakie buzie robiła Ip, kiedy mówiła że koniec miłości.
- Proszę pokazać sposób w jaki rozmawiają małpy.
- Proszę opisać jak wyglądały pająki.
- Motto stada to …?






Перегляд фільмів допомагає покращити розуміння польської мови, особливо щодо вимови, лексики та граматики; розкриває аспекти культури, традицій, історії та сучасного життя Польщі, що розширює кругозір та розуміння культурного контексту; стимулює зацікавленість у вивченні мови через цікавий та захоплюючий засіб, яким є кіно; допомагає розвивати навички розуміння мови в аудіальній формі; обговорення та спілкування польською мовою; активне слухання, сприйняття та аналіз мовлення у фільмах сприяє покращенню мовленнєвої вправності. В цілому перегляд фільмів польською мовою є важливим елементом вивчення мови та розуміння культурних аспектів Польщі – країни, мова якої є предметом майбутньої спеціальності наших вчителів, перекладачів.
Світлана Войталюк, старший викладач кафедри слов’янської філології