Із 4 до 13 листопада 2023 року тривав 13 Міжнародний з’їзд молоді полонійної «Orle Gniazdo», організоване Великопольським відділом від спілки «Wspólnota Polska» в Познані (Польща), де відповідно до запрошення Спілки та наказу КП-170 «Про направлення здобувачів вищої освіти для виконання програми академічної мобільності» по Хмельницькому національному університету від 1.11.2023 р. брали участь студентки-полоністки 4-го курсу Софія Щипановська (ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»)та Вероніка Алмасова (ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська»).
Метою з’їзду була інтеграція молоді, поглиблення знань про країну походження їхніх предків, підготовка молоді до діяльності польського діаспорного руху, обмін досвідом між однолітками з різних країн, долання стереотипів та упереджень, формування патріотичних настроїв та активний відпочинок! У з’їзді брала участь молодь із 16 країн.
День 1-2. Першого дня було заселення та вирішення організаційних моментів. Другий день розпочався з відвідування Тумського Острова. Однією з версій вважається, що саме в цьомі місці Мешко1 прийняв Хрест. Після екскурсії відбулись полоністичні практикуми, які тривали понад 2 години. І на закінчення дня був театр, зокрема балет.
День 3. Третій день розпочався з полоністичних практикумів, де молодь дізналася багато корисної інформації. Друга частина дня була присвячена церемонії відкриття заходу.
День 4. Кожний ранок розпочинався з полоністичних практикумів. Раннього дня відбулася екскурсія по старому місті в Познані, також відвідали відомий музей картоплі, а на завершення дня було представлення країн-учасників зльоту.
День 5. П’ятого дня вирушили в екскурсійну поїздку до Рогаліна і Курніка, тобто міст, розташованих поблизу Познаня. У Рогаліні відвідали історичний палац, парковий комплекс графів Рачинських і прогулялися по чарівному парку, де ростуть знамениті Рогалінські дуби – Лех, Чех і Рус. Вік цих мовчазних свідків історії оцінюють до 700 років! Після палацу настав час відвідати замок 19 століття в Курніку, який, незважаючи на минаючий час, все ще виглядає так, ніби його мешканці – родина Дзятинських – щойно покинула це місце. Перебуваючи в Курніку, неможливо не згадати про польську лауреатку Нобелівської премії – Віславу Шимборську, яка народилася в цьому містечку.
День 6. Ранок як зазвичай розпочався з практикумів, які надали багато нової та цікавої інформації. Далі була поїздка в музей музичних інструментів, а день закінчили переглядом фільму «Селяни» відомого польського письменника Владислава Реймонта. За цей твір автор отримав Нобелівську премію з літератури в 1924 році.
День 7. Ранок почався з улюблених практик польської мови. Другу частину дня учасники зльоту провели в аквапарку.
День 8. Восьмий день перебування на зльоті припав на День Незалежності Польщі. Провели його символічно у першій столиці Польщі – Ґнєзно. Учасники брали участь в урочистих заходах, співали гімн, танцювали полонез та відвідали історичні місця першої столиці. Другу частину дня перебували на святкуванні Дня Незалежності в Познані.
День 9-10. Останній день зльоту був у підготовці до церемонії закриття. Уся молодь отримала дипломи (підтвердження) про участь у зльоті.
Як академічна мобільність допомогла нам у нашій майбутній професії?
«Полоністичні курси, спрямовані на вивчення польської мови та культури, відіграють важливу роль у підготовці викладачів/перекладачів польської мови.
По-перше, практика серед поляків, яка підвищує твій рівень. Курси надають глибоке розуміння граматики, лексики та стилістики польської мови, що є важливими для якісного перекладу, окрім того практику викладання у форматі подання інформації аудиторії.
По-друге, окрім мовних навичок, курси полоністики допомогли нам отримати уявлення про польську культуру, традиції, історію та особливості менталітету.
По-третє, ми отримали великий досвід на тему «Викладач – це психолог». Адже викладач володіє навичками спілкування та мотивації, щоб стимулювати студентів до активної участі у навчальному процесі та розвитку їхнього потенціалу.
У результаті проходження полоністичних курсів, майбутні викладачі/перекладачі отримують не лише мовні навички, але й розуміння культурних особливостей, що дозволило нам бути більш компетентними у своїй професійній діяльності» (Вероніка Алмасова, ФППА-20).
«Orle Gniazdo» для мене – це любов з першої хвилини. Я отримала безліч позитивних емоцій та нових знайомств. Моєю головною метою при поїздці було вдосконалити свої знання польської мови, культури та історії. Я отримала те, що хотіла. Ці знання надважливі для моєї майбутньої професії як викладача, так і перекладача. Найкращий досвід вивчення іноземної мови – це спілкування з носієм мови. Ця поїздка надала незабутній досвід і також змотивувала до все більшого розвитку у сфері польської мови, культури та історії – усіх питаннях, валивих для мене, як майбутнього перекладача та вчителя польської мови» (Софія Щипановська, ФПР-20).
Інформація кафедри слов’янської філології