2 квітня 2020 року кафедра слов’янської філології провела онлайн-захист педагогічної практики студентів-україністів.
Протягом лютого 2020 року студенти 4 курсу спеціальностей «Філологія. Українська мова і література» та «Середня освіта. Українська мова і література» проходили педагогічну практику у школах Хмельницького та області.
Протягом усього періоду практики студенти повинні були провести уроки з української мови і літератури та світової літератури, позакласні заходи з названих предметів, виховний захід, побувати в ролі класного керівника, відчути шкільну робочу атмосферу.
На захисті практики були присутні викладачі кафедри слов’янської філології (керівники практики) та завідувач кафедри української філології М. М. Торчинський
Юлія Фурман
«Практику проходила у Яблунівській ЗОШ. Сподобалося виконувати функції вчителя. Викладала у 6, 7, 8, 9 та 11 класах. Зрозуміла, що щоб стати вчителем, треба мати щось таке, що тебе надихає, мати відчуття, що тобі не набридне це і через 20 років».
Наталія Мариняк
«Мінуси: карантин, який, на якому перебували учні спочатку, учителі не дуже хочуть брати практикантів, дивна позиція школи – максимально відгородитися від будь-яких заходів.
Плюси: рівень нашої методичної підготовки, який допоміг почати проходження практики.
Що б я змінила: провела закритий виховний захід на початку практики, бо саме там діти розкриваються, а тоді цю інформацію можна використати у процесі взаємодії».
Світлана Костюк
«Багато потрібних знань щодо особливостей спілкування з учнями, їхнього навчання дала класний керівник. «Я переконалася, що діти надихають. Уперше таку фразу почула від магістрантки-практикантки. Не знала, як це. Тепер розумію!»
Аліна Баліцька
Проходила практику у Хмельницькій школі, уроки проводила в різних класах, що дозволяє виокремити вікові особливості кожної групи дітей і, відповідно, обрати різні форми, методи, прийоми навчання, види роботи з класом у цілому і з кожним учнем зокрема.
Ольга Каштан
«На практику йшла з переконанням, що все буде добре, все вдасться, оскільки мала багаж теоретичних знань, які застосовувала у практичній діяльності.
Пощастило, не було проблемних дітей і проблемних класів. Не вважаю, що таке клеймо взагалі можна накладати. Певним випробуванням була заміна вчительки, яка перебувала на лікарняному. Тоді довелося йти у зовсім незнайомі класи, що вимагало виконувати обов’язки вчителя в цілому.
Педагогічна практика дуже сподобалася. Змогла реалізувати все, що планувала, на що сподівалася. Приємно, що практика насправді терміном практики не обмежилися, оскільки й зараз працюю на курсах, навчаю дітей української та англійської мови! Всім задоволена! Вчити дітей – це справді покликання!!! Вважаю, що це моє покликання!»
Юлія Юрчук
«Застосовувала різні форми роботи на уроках. У школі є мультимедійна дошка, яку часто використовувала в процесі навчання. Для вчителя-практиканта надзвичайно важко обʼєктивно оцінити дитину, її роботу, рівень самостійності при виконанні завдань. Проводила виховні заходи, приурочені памʼятним датам. Особливо плідною була година спілкування, яка допомагає зрозуміти учнів, почути їх. Для учнів важливо теж уміти чути вчителя, розуміти його й усвідомлювати межу між учителем й учнем. Проте завжди треба мати почуття гумору, що тільки допомагає у педагогічній професії. Бути вчителем – це стан душі. В цілому практика сподобалася, вважаю, що такий вид навчальної діяльності є необхідним і обов’язковим для кожного майбутнього філолога!»
Юлія Франчук
«Проходила практику у школі № 28 м. Хмельницького. Сподобався вчительський колектив школи, який дуже гарно сприйняв, допомагав, радив.
Діти завжди відкриті, відповідальні, активні, прагнули отримати оцінки, виконували усі завдання, зокрема читали (що сьогодні є проблемою). Є класи, які залишаються в серці назавжди! Віддача, вогник в очах, заряд енергії!»
Бажаємо нашим студентам-філологам удосконалювати набуті професійні знання, вміння, навички, продовжувати навчатися, пам’ятаючи, що професія вчителя – це професія, яка потребує навчання впродовж життя. А також професія творча, що формує людські душі та впливає на визначення життєвого шляху учнів.
Інформація кафедри слов’янської філології