«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»

У січні 2021 року кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри слов’янської філології Хмельницького національного університету Неля Володимирівна Подлевська пройшла підвищення кваліфікації за програмою «Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація».

Програму підвищення кваліфікації педагогічних та науковопедагогічних працівників для роботи у закладах освіти розроблено відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та стратегії реформування освіти в Україні.

Основним напрямом у підвищенні кваліфікації є: розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій); формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей умінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України «Про освіту».

Онлайн-навчання відбувалося у дистанційному режимі на сайті https://vseosvita.ua/.

Мета програми полягає в розвитку мовної та комунікативної компетентностей державних службовців для якісного й компетентного виконання посадових обов’язків, передбачених Законом України «Про державну службу».

Обсяг (тривалість) навчання: 36 годин/1 кредит Європейської кредитної трансфернонакопичувальної системи (ЄКТС).

Зміст програми навчального курсу стало розроблена комунікативна професіограма державного службовця з урахуванням європейських цінностей у сфері державної служби України. Зокрема подано вичерпний опис мовної і комунікативної компетентностей (Стандарт української мови для державних службовців), професійно значущих комунікативних знань, якостей і здібностей, комунікативної техніки, якими має володіти державний службовець для виконання професійних обов’язків. Описано вимоги до професійної комунікації державного службовця, правила мовленнєвого і спілкувального етикету. Розглянуто форми публічної комунікації: публічний виступ, ділові засідання, наради (інформаційні, диспетчерські (оперативні), виробничі, дискусійні), телефонні розмови тощо.

Основними компетентностями, що вдосконалюються/набуваються у результаті підвищення кваліфікації, є: загальні: знання і розуміння вимог до державного службовця щодо вільного володіння українською мовою; змісту мовної і комунікативної компетентності державного службовця; особливостей мовного, мовленнєвого і спілкувального етикету державного службовця; поняття «українська національна», «літературна мова» і «державна мова»; основних ознак культури мовлення державного службовця; європейських цінностей у сфері державної служби України; правила мовленнєвого етикету державного службовця; правила оформлення документів; фахові: розвинені вміння розробляти комунікативну професіограму державного службовця, ураховуючи мовну і комунікативну компетентності; дотримуватися правильності, точності, змістовності, доречності, багатства, виразності, доцільності у висловленні думки; обирати та застосовувати різні комунікативні стратегії для досягнення позитивного результату; використовувати невербальні компоненти професійного спілкування; оформлювати документи відповідно до реквізитів.

Інформація кафедри слов’янської філології