25-27 червня завідувач кафедри слов’янської філології, кандидат педагогічних наук, доцент Н. В. Подлевська взяла участь у «Фестивалі ідей 2020», проведеному під загальною назвою «Світова лихоманка: долаємо кризу разом».
Протягом трьох днів (через платформу Zoom) відбувалися панельні дискусії (онлайн) за участі зазначених у програмі спікерів із можливістю поставити запитання та обговорити їх із всіма охочими і зацікавленими:
Н. В. Подлевська обрала для себе тематику, що стосувалася сучасних викликів в освіті.
Так, 25 червня відвідала дискусію «Гігантський стрибок до шкіл онлайн: екстрені заходи чи нова реальність?». «Через Covid-19 у системах освіти по всьому світу був проведений унікальний експеримент. Всього за два тижні навчальні заклади у різних куточках нашої планети були вимушені перейти на дистанційне навчання. Які висновки ми зараз можемо зробити із цього досвіду? Як це вплине на освіту у майбутньому? Чи стане дистанційне навчання масовим?»
Спікерами дискусії були: **Kim Ochs (як перемістити свою роботу в режимі офлайн в Інтернеті, надаючи тренінги, інструктажі та консультативні послуги для викладачів та студентів в Інтернеті, а також як ініціювати проєкти цифрової грамотності та доступу; викладання лідерських занять професіоналам, що працюють в ООН та онлайн-докторантам глобального лідерства в коледжі бізнесу Indiana Tech);
**Koen Timmers (бельгійський дослідник, викладач та автор. У 2018 році Білл Гейтс оголосив одним із найкращих учителів у рамках Глобальної премії вчителів.
Виконавчий директор TAG вкл., викладач і науковий співробітник відділу підготовки вчителів університетського коледжу PXL Hasselt, засновник глобальних
освітніх проектів, таких як проект Kakuma, проект Climate Action, Innovation);
**Maryna Goncharenko (співзасновник Impact Hub Одеса, засновник Лабораторії трансформації освіти; вихователь, навчальний продюсер, дизайнер програми; експерт з інклюзивної освіти, сертифікований консультант по кар’єрному розвитку);
**Andria Zafirakou (лауреат Глобальної премії 2018; генеральний директор Artists in Residence; викладач мистецтва та текстилю; SLT в Alperton Community School (Лондон)).
26 червня відбулася панельна дискусія «Дистанційна освіта в Україні: право на помилку». Модератором дискусії був
**Олександр Елькін (голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», радник міністерки освіти і науки України, натхненник руху EdCamp в Україні, радник т.в.о. Міністерки освіти і науки України з інновацій і горизонтальних зв’язків в освіті, к. тех. н.; понад 10 років працює у проєктах з ІТ в освіті та підвищення кваліфікації педагогів, один з розробників реформи Нової української школи, у 2018 р. увійшов до 100 найвпливовіших українців/-ок).
Спікерами панельної дискусії були:
**Любомира Мандзій (виконуюча обов’язки міністерки освіти та науки України, к. політ. н, доцент, український держслужбовець);
**Сергій Колебошин (народний депутат України 9-го скликання, український державний службовець, політик, заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, співзасновник програми дистанційного навчання «Osvita-online»);
**Зоя Литвин (підприємниця та освітянка, засновниця «Новопечерської школи», громадської спілки «Освіторія», національної премії Global Teacher Prize Ukraine, освітнього простору «Освіторія Хаб» та низки інших проєктів у сфері освіти та імпакт-інвестування). «Карантин та пов’язане з ним закриття шкіл стало неабияким випробуванням для шкільної освіти в Україні. Упродовж тижня вчителям, батькам та учням довелося перейти на дистанційний режим навчання. Як допомога школам та родинам був запущений телепроект «Всеукраїнська школа онлайн». Які висновки ми зараз можемо зробити з цього досвіду? Чи був цей досвід корисний? Які перспективи у дистанційної освіти в Україні і як на них вплинув досвід карантину?» – саме такі питання розглядалися під час дискусії.
27 червня відбулася панельна дискусія «Наука як покликання та професія».
Спікерами дискусії виступили:
**Олександра Антонюк (докторка фізико-математичних наук, старший дослідник, заступниця директора з наукової роботи в Інституті математики НАН України);
**Антон Сенеко (старший науковий співробітник Інституту фізики НАН України, фізик, к. фіз.-мат. н., популяризатор науки);
**Михайло Мінаков (філософ, дослідник історії модерності та пострадянських ідеологій, д. філос. н., керівник української дослідницької програми в Інституті Дж. Кеннана, головний редактор журналу «Ідеологія і політика», екперт-блогу «Kennan Focus Ukraine» та філософської платформи Koine. Community). Що передбачає професійна діяльність сучасного вченого? Що є запорукою успіху в науковій роботі? З якими викликами стикається вчений у своїй роботі? Якою є суспільна роль вченого?» – такі проблеми намагалися вирішити науковці під час панельної дискусії.
Участь у «Фестивалі ідей» виявилася надзвичайно пізнавальною і корисною, адже дала можливість не лише знайти відповіді на питання, що цікавили, а й