12 травня студенти 3 курсу (бакалаврат) спеціальності «Філологія. Українська мова і література» у рамках вивчення обов’язкової дисципліни «Методика навчання української мови у ЗЗСО» та студенти 1 курсу (магістратура) спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» у рамках вивчення вибіркової дисципліни «Сучасний урок української мови у ЗЗСО» під керівництвом викладача означених дисциплін – завідувача кафедри слов’янської філології Нелі Подлевської – відвідали вебінар на тему «Фемінітиви як тема учнівського проєкту».
Вебінар проводили колеги з кафедри мовно-літературної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка: Наталія Дика, завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент та Олександра Глазова, кандидат педагогічних наук, доцент.
Автори вебінару – відомі науковці, лінгводидакти, автори багатьох сотень методичних публікацій, навчально-методичних посібників, співавтори підручників «Українська мова», редактори науково-методичних журналів з української мови – уже систематично проводять відповідні заходи для всіх зацікавлених філологів, учителів, педагогічної громадськості.
«Упродовж усього семінару ми розглядали учнівський проєкт у контексті вивчення фемінітивів. Мали змогу дізнатися визначення поняття «учнівський проєкт», ознайомилися з його видами та правилами виконання. Детально поговорили про фемінітиви, від чого вони творяться, з’ясували їхню роль у сучасному суспільстві, а також доповідачі продемонстрували нам декілька прикладів вживання фемінітивів, що, як на мене, значно полегшило засвоєння нового матеріалу. Особисто для себе я зрозуміла, що у своїй майбутній професійній діяльності застосовуватиму різні види учнівських проєктів. Але все ж таки надаватиму перевагу колективним проєктам, бо, як відомо, дітки їх дуже полюбляють. А ось індивідуальний та парний вид роботи даватиму учням самостійно виконувати, адже для цього вони зможуть використовувати усі сучасні технології, які значно полегшать виконання завдання. Також намагатимуся за допомогою різноманітних інтерактивних методів, сучасних техонологій активно впроваджувати у систему навчання вивчення фемінітивів, які, на мій погляд, є важливим компонентом у сьогоденні. Щиро дякую організаторам за чудово викладений матеріал!» (Валентина Мосійчук, студентка спеціальності «Філологія. Українська мова і література»).
«Вебінар був дуже цікавим. Дійсно важливо говорити про роль жінки у суспільстві, адже жінка часто займає не лише рівноцінну позицію із чоловіком у суспільстві, а й часто виконує більшу за обсягом чи складністю роботу. Вивчення такої теми у школі, формує у дітей гуманне ставлення до жінки в цілому. Звичайно, більш детально цю тему потрібно розглядати у 10 класі, давати учням різні проєкти, для того щоб вони могли брати участь у дискусіях та аргументувати власні думки. Отриману інформацію від семінару я точно використаю у своїй майбутній професійній діяльності!» (Дарія Щербатюк, студентка спеціальності «Філологія. Українська мова і література»).
«Неймовірно цікава та актуальна тема фемінітивів була розкрита на семінарі. Я отримала безліч прикладів фемінітивів до скарбниці свого словничка. Беззаперечно вважаю, що застосування таких слів – це потреба часу. Подання такої теми у вигляді проєкту для учнів пробуджує інтерес, покращує практичне застосування та спонукає до використання фемінітивів на звичайному, побутовому рівні» (Тетяна Петровська, магістрантка спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»).
Щиро дякуємо організаторам за систематичні запрошення на семінари та співпрацю! Наші здобувачі вищої освіти залюбки відвідують усі заняття та набувають професійних компетентностей. Звісно ж, опрацьований студентами матеріал на відвіданих заняттях буде перезараховано їм викладачем із вказаних вище дисциплін відповідно до «Положення про порядок визнання та пере зарахування результатів навчання здобувачів вищої освіти у Хмельницькому національному університеті».
Інформація кафедри слов’янської філології