Курсові роботи студентів-полоністів як складник формування їх науково-методичної компетентності

 Курсові роботи є кваліфікаційними науковими роботами, що виконуються студентами індивідуально під час їх навчання у закладі вищої освіти. Вони містять науково обґрунтовані теоретичні або практичні результати, наукові положення, які виносяться автором для публічного захисту. Мета курсової роботи полягає у систематизації, закріпленні та розширенні теоретичних знань, ознайомленні з методами, які напрацьовані іншими дослідниками в галузі лінгводидактики, а також у науковому обґрунтуванні результатів власних досліджень.

Завдання курсових робіт полягають у закріпленні й поглибленні знань, отриманих студентами у процесі навчання; залученні студентів до самостійної роботи з фаховою літературою; формуванні навичок пошуку необхідних джерел і матеріалів; набутті студентами досвіду чітко, послідовно і грамотно письмово викладати теоретичні положення; розвиткові вмінь аналізувати, узагальнювати й робити висновки.

Відповідно до навчального плану студентів спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» передбачено виконання курсових робіт в рамках вивчення дисципліни «Методика навчання іноземної мови у закладах загальної середньої освіти».

Студенти 4 курсу із початком навчального обрали тему курсової роботи із запропонованих викладачем, над якою працювали протягом семестру.

Тематика курсових робіт із методики навчання іноземної мови у закладах загальної середньої освіти

1. Реалізація комунікативного підходу при навчанні фонетики у польській мові.

2. Розвиток пізнавальних інтересів школярів у процесі навчання польської мови.

3. Реалізація лінгвокраїнознавчого підходу у змісті навчання польської мови.

4. Реалізація комунікативного підходу у середній школі у навчанні польської мови.

5. Комунікативні ігри у навчанні граматики польської мови.

6. Навчання школярів етикету спілкування у процесі вивчення польської мови.

7. Способи ознайомлення учнів з іншомовним граматичним матеріалом під час вивчення польської мови.

8. Формування лексичних навичок учнів на уроках польської мови.

9. Труднощі аудіювання на уроках польської мови та шляхи їх подолання.

10. Організація самостійного домашнього читання іншомовних (польських) текстів у середніх класах.

11. Навчання іншомовного писемного спілкування на уроках польської мови.

12. Особливості контролю на різних етапах оволодіння іноземною (польською) мовою.

13. Особливості проведення самостійної роботи на різних етапах навчання польською мовою.

14. Форми та види позакласної роботи з польської мови в основній/старшій школі.

15. Використання зарубіжних методик викладання іноземної мови у школах України.

16. Формування соціокультурної компетенції учнів загальноосвітньої школи на уроках польської мови.

17. Використання міжпредметних зв’язків на уроках польськоїмови.

18. Використання сучасних інформаційних технологій під час вивчення польської мови у ЗЗСО.

19. Дистанційні технології навчання іноземної (польської) мови на базі комп’ютерних комунікацій.

20. Формування умінь і навичок діалогічного мовлення на етапі навчання польської мови.

21. Індивідуалізація і диференціація навчально-виховного процесу з іноземної (польської) мови.

22. Розвиток умінь монологічного мовлення на уроці іноземної (польської) мови.

23. Роль Інтернету при навчанні іноземної (польської) мови.

24. Використання навчально-методичних комплексів при навчанні польської мови.

25. Використання автентичних матеріалів для навчання польської мови.

28 грудня 2020 року відбувся захист курсових робіт у складі комісії: Подлевської Н. В., кандидата педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри слов’янської філології, викладача дисципліни «Методика навчання іноземної мови у ЗЗСО», Торчинської Н.М., кандидата філологічних наук, доцента, Терещенко Л.В., старшого викладача кафедри, Коваль М.І., секретаря.

Студенти презентували матеріали напрацювань у мультимедійних презентаціях. Після доповіді отримували запитання за темою дослідження від членів комісії.

Інформація кафедри слов’янської філології