18 листопада в Українсько-польському центрі європейської інтеграції Хмельницького національного університету відбувся захід, приурочений Дню студента «Ktoszybciej?» – інтерпретація української версії популярного телевізійного шоу «Хто зверху». Ініціатором та ідейним натхненником стала старший викладач кафедри Світлана Войталюк.
Студентки другого курсу Дарина Жищинська, Юля Фрейман і Каріна Візовська підготували цікаві та захоплюючі конкурси, здобувачки Діана Гаврилюк, Анастасія Владиженськата здобувач першого курсу – Антон Свічкарь підготували інвентар, який потрібний для гри. Спочатку дівчата поділили учасників на дві команда, кожна команда повинна була придумати собі назву і девіз.
Потім розпочалися конкурси, наприклад, у першому раунді гравці мали 2 хвилини, щоб скласти якомога більше слів із літер на аркуші паперу. Перемагає команда, яка придумає більше правильних слів за 2 хвилини.
У другому раунді треба було прослухати уривок із пісні і вибрати правильне продовження із запропонованих варіантів.
У 3-му раунді для участі в конкурсі необхідно було обрати одного члена команди. Учасник повинен був наосліп, за 1 хвилину, вгадати предмети в коробці. Перемагає команда, яка назве найбільше предметів за одну хвилину.
Наступний, четвертий, раунд – командний. На слайдах показували предмети, які потрібно було назвати, за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Раунд п’ятий перевірив рівень знань студентів про Україну та Польщу. Команду представляв один учасник, який мав 1 хвилину для відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
Шостий – фінальний раунд. Потрібно було відгадувати українські меми, перекладені польською мовою. На слайді транслювали мем польською мовою, який потрібно перекласти українською.
Варто зазначити, що святкування Дня студенти відбулося польською мовою, що є дуже важливим елементом у процесі вивчення мови, тому що використання мови в конкурсах допомагає покращити знання польської мови, зокрема лексики, граматики й синтаксису; аудіоматеріали, які використовувалися, сприяють розвитку правильної вимови та покращують слухові навички; через конкурси студенти-полоністи знайомляться з культурними реаліями Польщі, включаючи традиції, звичаї та історію, що збагачує їхнє розуміння мови; ігровий підхід робить процес вивчення мови більш захоплюючим і мотивує студентів до активного навчання; гра в команді сприяє розвитку комунікативних навичок, співпраці та командного духу серед здобувачів. Отже, заходи польською мовою є ефективним і цікавим способом вдосконалити мовні та комунікативні навички студентів, а також поглибити їхнє розуміння польської культури.
Світлана Войталюк, старший викладач кафедри слов’янської філології