12 жовтня 2024 року в Комунальному закладі загальної середньої освіти «Ліцей № 18 Хмельницької міської ради» відбувся диктант з польської мови «Piórem po polsku», організований керівником Центру слов’янських мов та культур – Нелею Адамчук. Здобувачі вищої освіти Хмельницького національного університету, які навчаються на ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська» Каріна Візовська, Дарина Жищинська, Анна Кучернюк, Владислав Поплавськийта Юля Фрейман, мали чудову можливість перевірити свої знання з польської мови. Від кафедри слов’янської філології у рамках угод між ГО «Центр слов’янських мов та культур» та Хмельницьким національним університетом і Ліцеєм № 18 та університетом у заході взяла участь старший викладач Світлана Войталюк, яку долучили до процесу перевірки диктантів.
Диктант – це навчальна методика, при якій учитель читає текст вголос, а учні записують його слово в слово. Це ефективний спосіб перевірки грамотності, орфографії та пунктуації. Часто використовується у школах для навчання мовленнєвої культури та розвитку навичок письма. Диктант допомагає перевірити знання студентів з орфографії, пунктуації та граматики. Це ефективний спосіб виявити слабкі місця в знаннях; покращити навички письма; розвинути уважність до деталей; зміцнити запам’ятовування орфографічних правил.
Майстер-класи та ігри після диктанту – це відмінний спосіб забезпечити активний відпочинок і мотивувати дітей та молодь до навчання. А смачна кава та приємне спілкування під час coffee-break, безсумнівно, сприяли створенню теплої атмосфери.
Вразливий та натхненний досвід для студентки Юлії Фрейман. Виконання ролі вчителя дає можливість зануритись у педагогічну діяльність та побачити, як теорія перетворюється на практику. Це шанс розвинути навички комунікації, організації навчального процесу та адаптації до різних учнівських потреб. Такий досвід може стати відмінним поштовхом до обрання професії викладача і зрозуміти власні сильні сторони.
На завершення усі отримали дипломи та подарунки як визнання зусиль та досягнень учасників, що додають позитивних емоцій і стимулюють до подальшого навчання.
Здобувачі вищої освіти висловили свої думки стосовно заходу.
Владислав Поплавський (ФППА-24): «Задумка конкурсу була цікавою і загалом залишила позитивні враження, незважаючи на непродуману технічну складову конкурсу, я весело провів час. Щодо розважальної частини приємно вразив фудкорт і активності, зокрема й організовані самими учасниками»
Юля Фрейман (ФППА-23): «Я охоче погодилася на те, щоб взяти участь як вчитель і не прогадала зі своїм вибором. Мені сподобався процес проведення олімпіади і те, як діти старалися, але водночас не конкурували між собою. Було цікаво побачити здібних дітей, які не забувають про своє походження і прагнуть вивчати мову. Опісля написання диктантів я з пані Світланою почали перевіряти учнівські роботи. Занурюватись у процес написання дітьми диктантів, відчувати кожну помилку і правильну літеру було вкрай захопливо. Загалом, цей досвід мені сподобався і був для мене важливим».
Анна Кучернюк (ФППА-24): «Дуже дякую за таку чудову можливість взяти участь в написанні диктанту, все сподобалось».
Дарина Жищинська (ФППА-23): «Я вперше писала диктант польською, тому це був новий досвід для мене, була приємна атмосфера, всі отримали цікаві призи. Дякую організаторам за цей захід».
Кафедра слов’янської філології щиро дякує організаторам – Центру слов’янських мов та культур, Комунальному закладу загальної середньої освіти «Ліцей №18 Хмельницької міської ради» за успішне проведення диктанту. Ваша відданість справі та професіоналізм створили незабутній захід для всіх учасників. Завдяки вам студенти мали чудову можливість перевірити свої знання, покращити навички та отримати новий досвід. Ми особливо вдячні за цікаві майстер-класи та ігри, які супроводжували диктант, а також за можливість насолодитися приємними coffee-break’ами. Ваш внесок у розвиток освітнього процесу є безцінним, і ми висловлюємо вам глибоку подяку. Бажаємо Вам подальших успіхів та сподіваємось на нові спільні проєкти у майбутньому!
Інформація кафедри слов’янської філології