25 листопада 2021 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Мовно-літературна освіта корінних народів і національних меншин України: стан і перспективи», присвячена пам’яті відомої вченої Ґудзик Ірини Пилипівни (1940-2009) та з нагоди 95-річчя Інституту педагогіки НАПН України (на платформі Google Meet).
Організатор конференції – відділ навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України. Модераторами конференції були: Богданець-Білоскаленко Наталя Іванівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України; Бакуліна Наталія Валеріївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Інституту педагогіки НАПН України.
У роботі конференції взяли участь викладачі кафедри слов’янської філології Хмельницького національного університету: завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Н. В. Подлевська (тема доповіді «Вивчення польської мови на засадах компетентнісного підходу у процесі здобуття вищої освіти» та доцент кафедри, кандидат педагогічних наук І. В. Горячок (тема доповіді «Виховне спрямування дитячих творів Гжегоша Касдепке» ).
Під час роботи конференції учасники презентували теоретичні та практичні результати досліджень у рамках тематичних напрямів конференції, зокрема, висвітлили провідні ідеї науково-педагогічної спадщини І. П. Ґудзик в контексті розвитку сучасної української мовно-літературної освіти; представили різні аспекти з огляду на проблеми багатомовності в ЗЗСО України з навчанням і вивченням мов корінних народів і національних меншин; наголосили на актуальних питаннях навчання української мови в ЗЗСО України з навчанням і вивченням мов корінних народів і національних меншин; окреслили проблеми літературної освіти корінних народів і національних меншин; обговорили актуальні аспекти формування ключових компетентностей у навчанні мов і літератур корінних народів і національних меншин; підіймали важливі питання щодо академічної свободи вчителя, розвитку творчості та партнерство учасників освітнього процесу; визначили інноваційні підходи до навчання мов і літератур корінних народів і національних меншин у формальній і неформальній освіті.
Детальніша інформація за покликаннями: https://undip.org.ua/news/vseukrainska-naukovo-praktychna-konferentsiia-movno-literaturna-osvita-korinnykh-narodiv-i-natsionalnykh-menshyn-ukrainy-stan-i-perspektyvy-2/
За результатами конференції її учасники, зокрема й викладачі кафедри слов’янської філології, отримали відповідні сертифікати.
Інформація кафедри слов’янської філології