У березні 2017 року студенти 4 курсу спеціальності «Філологія. Переклад (польська, російська мови)» захищали педагогічну практики, яку проходили у лютому, навчаючи у загальноосвітніх навчальних закладах міста Хмельницького та Хмельницької області польської та російської мов.
Педагогічна практика спрямована на вироблення у майбутніх фахівців практичних навичок, умінь, професійних здібностей, які допоможуть у майбутньому успішно здійснювати навчально-виховний процес у школі.
Студенти-філологи 4 курсу перед проходженням педагогічної практики взяли участь у настановчій конференції, яку провели викладачі кафедри слов’янської філології. У визначений період мали змогу познайомитися із учителями-керівниками від загальноосвітніх навчальних закладів, із класами, із розкладом уроків та календарним плануванням із фахових предметів. У перший тиждень студенти-практиканти відвідували уроки-спостереження зі спеціальності, що проводили вчителі від баз практики. Наступними тижнями за погодженням із керівниками практики готували плани-конспекти пробних уроків зі спеціальності у середніх класах та проводили їх. Також виконували функції класних керівників та організовували цікаві тематичні позакласні і виховні заходи.
Викладачі кафедри слов’янської філології Н. В. Подлевська, І. В. Горячок (викладання методичних дисциплін), Ю. І. Сєркова, О. Б. Дутковська, І. С. Сашко (викладачі полоністичних дисциплін) та кафедри української філології А. П. Грицева (викладач російської мови) – керівники практики – досвідчені організатори практичного навчання, які розвивають особистісно орієнтованого майбутнього фахівця, вчать самостійно ретельно планувати свою роботу, використовувати в практичній діяльності сучасні новітні технології.
Захист проходив у досить затишній атмосфері. Підсумки роботи педагогічної практики студенти відобразили у мультимедійних презентаціях-звітах, що яскраво демонструють весь багатогранний процес, де окрім наукового викладу та інформації щодо проходження практики, кожен студент ділився своїми переживаннями, враженнями від першого педагогічного досвіду.
Дехто із студентів зіштовхнувся з проблемою утримувати увагу учнівської аудиторії, хтось із «випробуваннями» зі сторони учнів. Загалом усі присутні були переконані, що для успішного проходження педагогічної практики потрібні міцні знання зі своєї спеціальності, любов до дітей та бажання навчати і навчатись самому. В аудиторії відчувалася атмосфера задоволення студентів від отриманого ними досвіду, тому що будь-який досвід дає можливість рухатись вперед та шукати себе.
Текст – Бішарєва Катерина
Фото – Серьоженко Наталія
(студенти 4 курсу спеціальності
«Філологія. Переклад (польська, російська мови)»)