Питання дотримання академічної доброчесності набирає все більшої ваги в сучасному освітньому просторі, тому всі учасники навчально-виховного процесу в межах закладу вищої освіти зобов’язані дотримуватися Кодексу академічної доброчесності (https://khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/normatyvni-dokumenty/ustanovchi/kodeks-akademichnoyi-dobrochesnosti-2020.pdf ). Ознайомлення з основними аспектами цього документу в університеті відбувається завдяки роботі як викладачів, так і представників різних структурних підрозділів.
Зокрема, здобувачі вищої освіти першого і другого рівнів вищої освіти вивчають тему «Академічна доброчесність у науковій роботі» у структурі ОК «Теорія і практика філологічних досліджень» (бакалаврат) та ОК «Методологія та організація наукових досліджень» (магістратура) (викладач – доцент кафедри слов’янської філології Наталія Торчинська). Позаяк згідно з Положенням про порядок визнання та перезарахування результатів навчання здобувачів вищої освіти у ХНУ (https://bit.ly/3BG8kP9) здобувачі мають право отримати знання з окремих тем будь-якої дисципліни шляхом неформальної освіти і звернутися із заявою про перезарахування результатів неформальної освіти, студентам було запропоновано прослухати курс «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів» на платформі «Prometheus» (або на іншій платформі). Поряд з ознайомленням із лекційним матеріалом здобувачі вищої освіти мали можливість вирішувати кейси, виконувати тести, писати власні відгуки щодо прослуханого, тобто набувати навичок наукового мовлення і реалізації умінь у практичній діяльності. Після закінчення курсу та виконання підсумкових тестів усі слухачі отримали сертифікати із зазначенням кількості прослуханих годин (60 год. / 2 кредити ЄКТС), що дозволило перезарахувати усім вищезгадану тему.
Полоністи активно долучилися до участі у неформальній формі освіти. Так, із-поміж магістрантів денної та заочної форми навчання (ФППм/мз-23) ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» сертифікати отримали 20 осіб (К. Галган, М. Горбач, Я. Гуменюк, А. Довгаль, О. Дьяченко, О. Капінос, О. Комарицька, К. Стельмах, Т. Коробенко, К. Луженецька, А. Львова, Т. Мазур, В. Мосійчук, І. Панчук, Л. Пиндик, К. Скочеляс, Л. Стрембіцька, Н. Тихончук, О. Ткаченко, А. Шабатура), більшість із яких мають викладацьку практику у закладах освіти різного рівня акредитації, отож здобуті знання їм особливо стануть у пригоді. Крім того, усі магістранти працюють над написанням кваліфікаційних робіт та їхньою апробацією, де особлива увага звертається на дотримання норм академічного письма, запобігання плагіату, тому лекційний матеріал, запропонований авторами онлайн-курсу, дуже актуальний.
Скористалися можливістю перезарахування теми і студенти 2 курсу, що навчаються за ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))» (К. Гнатюк, М. Шевчук) та «Польська мова і література, друга мова – англійська» (А. Корчагін, Е. Трачук), які згідно з освітньо-професійними програмами на 3 курсі будуть писати курсові роботи.
Таким чином, популярність неформальної освіти на кафедрі слов’янської філології щоразу зростає, адже такий вид освіти, здобутої студентами у процесі навчання, сприяє розширенню світогляду, набуттю, оновленню та удосконаленню додаткових компетентностей, допомагає у професійному самовизначенні, сприяє активній комунікації та соціалізації, розвиває професійну мобільність.
Інформація кафедри слов’янської філології