Нещодавно студенти 4 курсу освітньо-професійної програми «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» мали можливість захистити педагогічну практику, яку проходили протягом лютого 2023 року у закладах загальної середньої освіти м. Хмельницького, м. Тернополя та Хмельницької області.


Студенти-четвертокурсники означеної ОПП по її закінченню отримають кваліфікацію перекладача та вчителя польської мови. Таким чином, протягом навчання перекладацьку практику студенти проходили неодноразово, а ось педагогічну – вперше. Своїми враженнями про набуття першого професійного педагогічного досвіду поділилися під час захисту практики.
«Практика – це своєрідний контрольний іспит твоєї майбутньої професії. Практика найкраще показує всі можливості, які відкриваються для нас насправді. Це не порівняти з парами, що викладалися в університеті. Коли я йшла на практику, то не була впевнена, що вдало застосую свої знання. Натомість, зараз я зрозуміла, що кожен працює інакше, з власною родзинкою, і все зовсім не так, як я собі уявляла, очікуючи від себе гіршого. Я побачила свої недоліки у роботі, зрозуміла, яким чином змогла би справді займатися вчителюванням. А ще побачила школу, де вдало реалізується християнське виховання, і кожен працює задля формування толерантної молоді. А як порада наступним студентам моя така: потрібно менше зосереджуватися на тому, що гірше виходить, а повністю зануритися в процес викладання, бути собою, щоб насолодитися таким прекрасним процесом», – радить Аня Шабатура.



Катя Галган розповідає: «Проходження педагогічної практики було досить цікавим та корисним досвідом, який дав змогу поспостерігати за навчанням у школі, як воно відбувається насправді, зсередини, та спробувати себе у ролі вчителя, краще зрозуміти специфіку роботи. Я навчалася використовувати свої знання, набула нових навичок, нових професійних компетентностей, а також зрозуміла свої слабкі сторони – зрозуміла, над чим мені ще потрібно попрацювати, щоб могти стати справжнім учителем – професіоналом своєї справи».





«Педагогічна практика в школі відкрила для мене нові горизонти. Я побачила, як влаштований процес навчання у школі. А також набралася першого досвіду і зрозуміла, що цілком можливо у майбутньому зможу пов’язати своє життя з навчанням дітей польської мови. Звісно, я стараюся відвідувати усі заняття в університеті, виконувати домашні завдання, старанно готуватися до кожного етапу навчання, але практика у школі показала, що реальний практичний досвід, робота – це набагато цінніші знання, практичні вміння і навички, які теж неможливо здобути повністю без засвоєної теорії у стінах університету. Окрім цього, практика у школі показала, над чим мені ще варто попрацювати, що вдосконалити, чому приділити більше часу,допомогла виявити ті сторони, які, здавалося, не потребували моєї уваги. Тепер я цілком розумію, в якому напрямку маю рухатися для досягнення професіоналізму», – зазначила Катя Стельмах.



Аня Смірнова також поділилася досвідом проходження практики, зазначивши її переваги та труднощі, які виникали у її процесі. «Звісно ж, практика супроводжувалася керівництвом викладачів кафедри слов’янської філології, які завжди надавали кваліфіковану допомогу та консультацію, що дуже важливо, адже в такому випадку я не відчувала ніякого страху, що залишилася наодинці чи що з чимось можу не справитися. Для мене це дуже важливо. А ще хотіла б побажати, щоб, коли переглядатимуть нашу освітньо-професійну програму, тобто коли буде її наступне обговорення, додали більше годин на вивчення польської мови та на вивчення усіх лінгвістичних дисциплін, зокрема перекладознавчих. На мій погляд, це не було б зайвим, а дуже допомогло б нам у нашій майбутній практичній діяльності».


Ми, викладачі кафедри, керівники практики, які теж маємо педагогічний у закладах загальної середньої освіти, віримо, що у недалекому майбутньому наші студенти-практиканти стануть гарними фахівцями у сфері педагогічної діяльності, адже запити від керівників закладів загальної середньої освіти на вчителів польської мови у нас уже є сьогодні! Тож щиро бажаємо успіхів нашим студентам!
Інформація кафедри слов’янської філології