Цьогоріч 17 січня доцент кафедри слов’янської філології Станіславова Людмила брала участь у журі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук, секції «Українська мова».

Це дало можливість набути вагомого досвіду для навчання майбутніх учителів-філологів. Зокрема – зрозуміти, що цікавить сучасних школярів у царині філології, наскільки готові вони до здійснення філологічних досліджень, до публічного обговорення їх результатів.
Конкурсанти прагнули зануритися не тільки у суто філологічні проблеми, багатьох із них хвилюють теми, пов’язані із злободенними подіями, відображеними у мовному ракурсі. Так, Шпак Марія, учениця Ліцею №11 м. Хмельницького подала на конкурс роботу за темою «Особливості творення позивних українських воїнів-захисників».

Оскільки умови конкурсу передбачають представлення постера та презентації, і усі конкурсанти представили їх – можна було оцінити, на якому рівні школярі-старшокласники володіють інформаційно-комп’ютерними технологіями.
Приємно зазначити, що школярі-конкурсанти по-справжньому зацікавлені тематикою досліджень, представлених на конкурс. Про це свідчить той факт, що при обговоренні виступів у ході конференції школярі ставили багато питань до доповідачів. І самі питання, і відповіді на них у більшості своїй були змістовними, засвідчували готовність юних науковців до сприйняття дослідницької інформації, до її обговорення.
Наймолодший учасник цьогорічного конкурсу – восьмикласник гімназії №30 м. Хмельницького Янько Артем, який подав на конкурс роботу на тему «Меми в українській мові».

Досвіду дослідницької діяльності Артему, звичайно, ще бракує. Але це не завадило йому досить вільно триматися перед аудиторією під час виступу, давати виважені відповіді на поставлені питання. Та й сам Артем активно ставив питання до доповідей інших учасників конкурсу. Журі висловило сподівання, що інтерес юного дослідника до проблем філології зростатиме і надалі.
Членам журі довелося констатувати ще один факт: хоча у конкурсі брали участь школярі, зацікавлені українською мовою, мовлення багатьох із них містить, на жаль, забагато суржику. Це наводить на думку, що визнання більшістю українців вартісності, важливості української мови для нашої держави – ще не все. На часі домагатися чистоти мовлення українців. І це важливе завдання зокрема для закладів освіти усіх рівнів, для громадських об’єднань, для українських ЗМІ тощо. До речі, чи не найбільше зацікавила учасників конкурсу доповідь учениці Ліцею № 17 м. Хмельницького Войталюк Діани «Мовна стійкість як ключова риса національномовної особистості».

І самі питання до доповідачки, і емоційні її відповіді – все це засвідчило небайдужість української молоді до мовного питання, до майбутнього нашої держави, яке залежить, зокрема, і від ставлення українських громадян до рідної мови.
Викликає захоплення рівень організації конкурсу, що відбувався на базі Ліцею №1 м. Хмельницького. Облаштування аудиторій, у яких працювали секції МАН, кваліфікований комп’ютерний супровід виступів конкурсантів, забезпечення членів журі супровідними матеріалами і документами – усе це заохочувало конкурсантів до виступів, сприяло нормальній роботі журі.
Інформація кафедри слов’янської філології