22 жовтня відбулася гостьова лекція з навчальної дисципліни «Основи журналістики» (викладач кандидат педагогічних наук, доцент кафедри слов’янської філології Інна Горячок) для студентів 2 курсу спеціальностей: «Середня освіта. Мова і література (польська)» та «Філологія. Прикладна лінгвістика» з Анастасією Мазур, яка вже 2 роки працює менеджером у рекламній агенції «Clever Digital». SMM менеджер – це людина, яка займається просуванням бренду, компанії, продукту в соціальних мережах. Ця агенція займається SMM (маркетингом соціальних мереж), налаштовує та запускає таргет (рекламу в соціальних мережах), створює візуал та контент для сторінки, а також проводить освітні курси. В агенції працює велика кількість людей, які спільними зусиллями допомагають брендам та компаніям. Це менеджери, дизайнери, фотографи, відеографи, копірайтери, таргетологи, контент-мейкерит тощо.
Великий відсоток людей не сприймає серйозно цю професію, але насправді це надзвичайно клопітка та відповідальна робота, адже соціальні мережі не пробачають помилок. Ми переконалися в цьому на прикладі власниці компанії «YARO» та її нещодавнього скандалу з фотографіями на Червоній площі та невдалим жартом у коментарях. Як наслідок, великі торгові фірми відмовились від співпраці з нею, що сильно завдало шкоди її бренду.
Студенти із захопленням слухали розповідь Анастасії, а потім ставили різні запитання:
– Хто такий копірайтер і чим він займається?
Копірайтер – це людина, яка займається написанням рекламних і презентаційних текстів. Також важливим завданням копірайтера є обрання правильної тональності комунікації. На прикладі сторінок в мережі «Інстаграм», якими займається агенція «Clever Digital», нам показали наскільки важливою є тональність комунікації. Також важливо слідкувати за реакцією аудиторії на обрану тональність, і, за потреби, змінити її.
– Як Анастасія прийшла до цього, почала працювати у цьому напрямку?
Анастасія мала досвід роботи за професією філолога якийсь час, але зрозуміла, що це не зовсім те, чим би вона хотіла займатися. Тому вона вирішила спробувати себе в чомусь іншому і просто написала на сторінку агенції в Інстаграмі. Потім вона успішно пройшла SMM-курс і почала працювати в агенції.
– Що таке інфоциганство?
Зараз існує багато різних SMM-курсів, які за низьку вартість обіцяють неймовірні заробітки, але насправді це так не працює, і єдиний, хто з цього отримає прибуток – це той, хто запустив курс. Подібні курси/продукти і називають інфоциганством.
– Як обирати потрібну інформацію?
Важливо «вмикати мозок», аналізувати та фільтрувати інформацію. І звісно, не лінуватися перевіряти її на достовірність.
– Наскільки стресовою є ця робота?
Звісно, стресу не уникнути, адже це дуже велика відповідальність перед клієнтом, бо, як вже говорилось раніше, тут не пробачають помилок.
– Чи займається Анастасія ще чимось, окрім SMM?
Ні, неможливо бути професіоналом у всіх нішах одразу, тому краще концентруватися на чомусь одному. Це принесе більше користі.
Різноманітні питання студентів мали практично-орієнтовну спрямованість, а лекторка наводила приклади та аналізувала їх з власного досвіду.
На завершення зустрічі Анастасія люб’язно наддала пораду: «Не лінуйтеся, не бійтесь труднощів, розвивайтесь і все вийде!».
Інформація кафедри слов’янської філології