10 лютого 2022 року відбулася відкрита лекція викладача Інституту польської глотодидактики Ягеллонського університету, д-р Адріани Прізель-Кані (м. Краків, Польща) на тему «Jak uczy się mózg? Neurobiologiczne podstawy dydaktyki języków obcych» («Як вчиться мозок? Нейробіологічні основи дидактики оволодіння іноземних мов»).
Лекція належить до циклу «9 WYKŁADÓW DLA POLONISTÓW: JĘZYK, GLOTTODYDAKTYKA, TRANSLATORYKA», організованого Інститутом прикладних польських студій Варшавського університету та кафедрою слов’янських мов Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника за підтримки Посольства Республіки Польща та Національного агентства академічних обмінів NAWA.
Розпочалася лекція з обговорення еволюції людського мозку, а також його будови. Під час лекції було обговорено питання біологічного підґрунтя мови, роль емоцій у процесі навчання, а також розглянуто процес навчання у нейробіологічній перспективі.
Лекція була доповнена цікавими ілюстраціями, які досить легко запам’ятовувалися. Наприклад, модель людини, якби частини її тіла були пропорційні до розмірів відділів мозку, що відповідають за ці частини тіла.
Також д-р Адріана Прізель-Каніа звернула увагу на те, чи стрес завжди є негативним та яким чином він впливає на тіло та пам’ять.
На завершення лекції д-р Прізель-Каніа дала декілька практичних порад щодо навчання учнів.
Лекція була корисною для всіх: тих, хто навчає та навчається сам, проте особливо придатною вона була для студентів-полоністів ХНУ, які знаходяться у постійному процесі вивчення польської мови та покращення своїх навичок, а також на етапі професійного становлення як майбутні філологи, перекладачі, викладачі.
Яна Токар, магістрантка 1 курсу ОП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»