Захист переддипломної педагогічної практики магістрами спеціальності «Філологія (Українська мова та література)»

 Наука – полководець, а практика – солдати (Леонардо да Вінчі)

Переддипломна педагогічна практика – дуже важливий етап становлення майбутнього педагога-філолога.

Протягом вересня-жовтня 2018 року студенти-магістранти 2 курсу спеціальності «Філологія. Українська мова та література» проходили переддипломну педагогічну практику у закладі вищої освіти – рідній альма-матері – Хмельницькому національному університеті.

Метою проходження педагогічної практики було поглиблення фундаментальної та професійної підготовки майбутніх викладачів, закріплення набутих у магістратурі навичок навчальної, організаційно-методичної, виховної та науково-дослідної роботи, застосування власних знань у навчальному процесі, а також набуття знань, умінь та практичних навичок роботи зі студентськими колективами.

Завдяки тому, що педагогічна практика в університеті створює реальні можливості для формування готовності магістрантів до проведення навчально-виховної роботи, необхідності здобуття і застосовування нових теоретичних і методичних знань, то засвоюється передовий педагогічний досвід викладачів, котрі на момент практики стають порадниками та колегами магістрів-практикантів.

Під час проходження практики кожен магістрант групи ФУМм-17-1 виконував план навчальної і виховної роботи, який включав проведення лекційних та практичних, семінарських, лабораторних занять, виховних заходів та консультацій, у процесі якого було здобуто досвід викладацької діяльності.

20 листопада відбувся захист практики, який проходив у формі подорожі «Магістерського експресу» зупинками-«станціями», що стосувалися кожного з виду робіт (навчальна, організаційно-методична, виховна, науково-дослідна). Студенти ділилися власним викладацьким досвідом, його перевагами та недоліками, які так чи інакше були у роботі кожного. Завдяки цій практиці магістранти чітко усвідомили різницю між категоріями «вчитель» та «викладач», спростували легкість педагогічної діяльності у закладах вищої освіти, поглибили свої знання на проведених лекційних та практичних заняттях, розширили власні уявлення щодо організації педагогічного процесу «зсередини», отримали перший досвід роботи зі студентськими колективоми як його куратори та спробували себе у плануванні, створенні й проведенні виховних заходів.

Студенти емоційно розповідали про власні враження. Чи не кожен порівнював практику в університеті з практикою у загальноосвітніх навчальних закладах, яку проходили на 4 курсі, при цьому відзначаючи свої особисті досягнення у професійному розвитку як педагога.

По завершенню студентських виступів, слово було надано викладачам кафедри слов’янської та української філології, які впродовж усього періоду практики давали магістрантам корисні настанови.

Захист відбувся у позитивній атмосфері, зі щирими емоціями та сподіваннями на подальші творчі успіхи у різних видах майбутньої педагогічної діяльності.

Інформація кафедри слов’янської філології