26 травня під егідою Центру професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради відбувся семінар для вчителів польської мови під назвою «Педагогічний діалог спільноти вчителів польської мови». Участь як одна зі спікерів взяла кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри слов’янської філології Хмельницького національного університету Неля Подлевська із темою «Траєкторія професійного розвитку педагога».
Програма заходу передбачала висвітлення та обговорення питань, пов’язаних із траєкторією професійного розвитку педагога, гри та інтерактивних вправ на уроках польської мови, а також подолання наслідків психоемоційного виснаження вчителів засобами арттерапії.
До участі у семінарі-практикумі вчителі польської мови Вінницької міської територіальної громади попередньо реєструвалися. По завершенні отримують сертифікат підвищення кваліфікації від ЦПРПП ВМР.
Модератор заходу, кандидат педагогічних наук, консультант ЦПРПП ВМР Алла Лановенко розповіла про основні документи МОН України щодо підвищення кваліфікації та вимоги й зміни до процедури атестації педагогічних працівників, зосередивши увагу на основних завданнях на шляху професійного розвитку педагогічних працівників.
Неля Подлевська зосередила увагу на професійному розвитку педагога, зазначивши що це процес цілеспрямованого формування у працівників спеціальних знань, розвиток необхідних навичок та вмінь, що дають змогу підвищувати продуктивність праці, максимально якісно виконувати функціональні обов’язки, освоювати нові види професійної діяльності, що включає первинну професійну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників відповідно до потреб установи чи організації, де вони працюють.
Основними шляхами професійного розвитку педагога визначила: професійне навчання; розвиток кар’єри; самоосвіту педагога. Крізь призму цих складників і побудувала свою доповідь.
Насамперед, розповіла про освітньо-професійні програми кафедри слов’янської філології Хмельницького національного університету, матеріально-технічне та навчально-методичне забезпечення, на основі якого здійснюється навчання здобувачів освіти – майбутніх полоністів (філологів і педагогів), використання новітніх методик навчання у вивченні польської мови, позанавчальну діяльність здобувачів освіти (олімпіади, конкурси), через яку набувають професійних компетентностей майбутні педагогічні працівники. Розповіла про модель зростання професійної майстерності педагога, показала можливості професійного росту на прикладі викладачів кафедри слов’янської філології, розвиткові їхньої кар’єри, зосередивши на самоосвіті педагога, зокрема на умовах використання неформальної та інформальної освіти викладача як складника підвищення кваліфікації тощо.
Наталія Лобас, кандидат філологічних наук, керівник і викладач школи польської мови «МояПольська» зосередила увагу на інтерактивних методах, іграх, формах навчання польської мови, які вона, як викладач, апробувала на своїх заняттях, мають ефективність і дають позитивний результат у вивченні і навчанні польської мови.
Хочемо зазначити, що Неля Подлевська на кафедрі слов’янської філології уже багато років для філологів, педагогів викладає дисципліни методичного спрямування та пов’язані із напрямом міжкультурної комунікацій і культури спілкування: «Методика викладання філологічних дисциплін», «Методика навчання української мови», «Методика навчання іноземної мови», «Міжкультурна комунікація у перекладознавчому аспекті», «Культура спілкування та етикет перекладача» тощо, проходить стажування у закордонних та українських наукових установах, підвищує кваліфікацію на міжнародних, всеукраїнських та університетських курсах, має наукові публікації із зазначеної тематики семінару, а отже, має й власні напрацювання, з якими охоче ділиться не лише зі студентами, а й на курсах педмайстерності із викладачами ХНУ, під час мовнокомунікатвиного практикуму із охочими підвищувати кваліфікацію державними службовцями, а також приємно, що цього разу поділилася досвідом з усіма охочими педагогічними працівниками Вінницької територіальної громади.
Приємно було зустріти на семінарі учителів польської мови, які закінчили навчання у магістратурі «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» Хмельницького національного університету (до речі, таких у нас 8 успішних випускників магістратури Вінницької територіальної громади). Усі учасники семінару мали можливість поставити запитання, які цікавили про атестацію, публікацію статей у збірниках наукових праць, набрання кредитів підвищення кваліфікації за 5 років, вимоги до позачергової атестації, умови навчання у магістратурі цього року, особливості сучасного навчання польської мови у закладах загальної середньої освіти тощо.
Щиро дякуємо Центру професійного розвитку педагогічних працівників Вінницької міської ради за співпрацю, зокрема, консультантові Аллі Лановенко, за організацію семінару та його модерацію. Сподіваємося на продовження спільної діяльності задля обміну педагогічним досвідом та підвищення кваліфікації усіх охочих.
Інформація кафедри слов’янської філології