Педагогічна практика є складником освітньої програми професійної підготовки магістрів. Вона спрямована на закріплення теоретичних знань, одержаних під час навчання, набуття і удосконалення практичних навичок і умінь у процесі професійної діяльності, розвиток у студентів здатності компетентного прийняття рішень у педагогічних ситуаціях, оволодіння сучасними методами та формами науково-педагогічної діяльності.
Педагогічна практика, яка тривала 4 тижні, завершилася захистом її результатів, який відбувся в режимі онлайн. Магістранти приємно вразили цікавими мультимедійними презентаціями, використаними новітніми методами представлення результатів, аудіо- та відеоматеріалами, представили власне бачення практичних завдань, продемонстрували належний рівень теоретико-методичної підготовки до реалізації професійних навичок, сумлінність та творчий підхід до виконання поставлених на період проходження практики завдань, розповіли про труднощі, що виникли у процесі навчально-виховної роботи.
Викладачі-керівники педагогічної практики поставили запитання, висловили поради для покращення педагогічної майстерності, належно оцінили вміння синтезувати студентами здобуті знання під час занять у процесі вивчення дисциплін та реалізовані практично під час проведення занять у процесі практики.
Магістранти поділилися своїми думками та враженнями від проходження педагогічної практики:
«Викладацьку практику я проходила на базі Хмельницького національного університету. Викладачі надавали ґрунтовну підтримку, допомагали знаходити матеріал або надавали деякі свої напрацювання. Для мене, вчителя-початківця школярів, було незвичним те, що не потрібно слідкувати за поведінкою, вмовляти або постійно стимулювати до роботи, тому що студенти свідомо ставляться до навчання, прагнуть пізнати нову інформацію та активно брати участь у лекційних та практичних заняттях, а також намагаються якомога частіше відповідати польською мовою. Самоконтроль поведінки студентами, відповідальне ставлення до виконання поставлених завдань та повага до викладача суттєво полегшує роботу викладачу та дає можливість ґрунтовніше подати матеріал, заглибитися в більш наукові теми», – зауважила Марина Подольська.
«Я проходила практику на базі нашого Хмельницького національного університету. Мені дуже сподобалося проходження практики саме тут. Завжди відкриті до спілкування викладачі, які готові прийти на допомогу, і студенти, які хочуть навчитися. Хай так триває надалі! Мирного усім неба!» – зазначила Оксана Кузьмінчук.
«Педагогічна практика дозволила нам вперше викладати для такої вимогливої аудиторії. Робота з умотивованими студентами приносить задоволення від праці, на відміну від роботи з документами. Тому, можливо, було б доцільно продовжити термін практики, щоб при необхідному мінімумі 15 занять мати час на підготовку і оформлення звітної документації з практики. Дякую нашим викладачам за менторство, консультації та підтримку», – порекомендувала Алла Токолова.
Вітаємо магістрантів 2 курсу ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» з успішним захистом педагогічної практики та бажаємо подальших успіхів, нових філологічних висот, творчого натхнення, продовження викладацької професії в майбутньому!
Інформація кафедри слов’янської філології