5 жовтня на кафедрі слов’янської філології було проведено два бінарних заняття викладачами кафедри для наших студентів із залученням до співпраці викладачів університету та вчителів шкіл.
1. Бінарну лекцію зі «Вступу до мовознавства» на тему «Лексична система мови» для першокурсників – здобувачів вищої освіти за ОПП «Філологія. Польська мова і література, друга мова – англійська», «Філологія. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література», «Середня освіта. Польська мова і зарубіжна література», «Філологія. Прикладна лінгвістика» провели доцент кафедри слов’янської філології Наталія Торчинська та професор кафедри української філології Михайло Торчинський.
На занятті викладачі ознайомили студентів із термінологічним апаратом щодо теми, основними напрямами та галузями лексикології як розділу мовознавства – власне лексикологією (Н.М. Торчинська), етимологією (М.М. Торчинський), лексикографією (Н.М. Торчинська), ономастикою (М.М. Торчинський), фразеологією (Н.М. Торчинська).
Студенти брали активну участь в обговоренні. Особливо їх зацікавила перспектива можливості вибору дисциплін для вивчення наступного навчального року, із-поміж яких «Українська діалектологія» та «Українська ономастика».
Вважаємо досить вдалою ідею проведення бінарних та гостьових занять із залученням викладачів із інших кафедр університету, що дозволяє студентам водночас ближче познайомитися з науковцями Хмельницького національного університету та їхніми здобутками.
2. Бінарне заняття з елементами дуальної освіти з «Методики навчання літератури» для студентів 4 курсу ОПП «Середня освіта. Мови і літератури (польська, українська))» проведенона тему «Нова українська школа: стратегія змін навчально-виховного процесу» за участі доцента кафедри слов’янської філології, кандидата педагогічних наук Інни Горячок та вчителя загальноосвітньої школи №13 ім. І. Хитриченка м. Києва Світлани Бойко.
Бінарне заняття з елементами дуальної освіти – це нетрадиційний вид заняття, це творчість двох педагогів, яка переростає у творчий процес студентів. Саме такі заняття служать засобом підвищення мотивації навчання, мають величезний виховний потенціал. Завдання бінарних занять – це застосування сучасних педагогічних технологій як форми організації навчання, а основною метою є створення умови мотивованого практичного застосування знань, навичок та вмінь, дати можливість побачити результати своєї праці і отримати від неї радість і задоволення.
Значущим та цікавим було інформування Світлани Бойко, яка окреслила основні принципи НУШ, зазначила головну ідею НУШ – компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Нова українська школа – це освіта нових сенсів, дитиноцентризму і поваги до кожної людини. НУШ – це цікава, практикоорієнтована, безпечна і дружня до дитини школа. А для батьків вона – відкрита, чесна і спрямована на співпрацю.
Здобувачі вищої освіти разом із викладачами обговорювали актуальні теоретичні тематичні питання. Заняття пройшло в активній співпраці між лекторами та студентами – викладачі ділилися власними знаннями, досвідом та враженнями, а студенти мали можливість поставити питання, уточнити деякі моменти, які виникали у ході розмови.
Ми щиро дякуємо нашим викладачам кафедри – активним мотиваторам до навчання наших студентів, а також нашим стейкхолдерам – за бажання взяти участь, можливість подальшої співпраці! Така робота є вкрай необхідною і важливою – адже для вчителя, для філолога – вислів «Учитися впродовж життя» є не лише зрозумілою фразою, а й практичним її втіленням у щоденну діяльність.
Інформація кафедри слов’янської філології