Гостьове заняття за участі Moniki Szulkowskiej (Польща) у рамках розмовного клубу «Kawusia z mleczkiem»

20 травня 2024 року на кафедрі слов’янської філології Хмельницького національного університету відбулося чергове гостьове заняття із Moniką Szulkowską – учителькою польської і англійської мов, олігофренопедагогинею та тренеркою «NODN Progresfera» (Польща).

Зустріч відбулася у рамках роботи розмовного клубу «Kawusiazmleczkiem», який діє на кафедрі слов’янської філології із жовтня 2023 року (керівник – старший викладач кафедри Світлана Войталюк). Учасниками зустрічі були викладачі та студенти-полоністи бакалаврського та магістерського рівнів освіти кафедри слов’янської філології Хмельницького національного університету.

Запрошена гостя Моніка Шульковска:

  • Дипломована вчителька польської та англійської мов у SP №14 в Іновроцлаві;
  • Олігофренопедагогиня і сертифікована тренерка із соціальних навичок та терапевт, проводить заняття з людьми аутистичного спектру та людьми з ризиком соціального виключення;
  • Тренерка «NODN Progresfera»;
  • Амбасадорка Wiosny Edukacji та додаток Wakelet;
  • Організаторка багатьох загальнонаціональних освітніх заходів, серед яких:

Nocy Belfrów, Egzaminocki, щорічна освітня конференція «Współpraca Rodzi Różnorodność»;

  • Авторка освітніх матеріалів для порталу Film w School;
  • Співавторка Куявсько-Поморського творчого клубу вчителів;
  • Авторка програми та лекторка аспірантури для вчителів – Edukacja i terapia osób w spektrum autyzmu;
  • Особиста інформація – дружина блюзмена та мама Ігоря – підлітка спектру, який розслабляється кулінарією та розмальовками.

Тема гостьового заняття «O autyzmie w szkole neurotypowej – jak pracować z osobami w spektrum autyzmu w szkole z poszanowaniem idei współistnienia».  Пані Моніка детально і дуже цікаво розповідала, як потрібно працювати з учнями з аутистичним спектром у звичайній школі, що така праця потребує спеціальних знань, терпіння і відповідного підходу, що сприятиме їхньому комфортному перебуванню та ефективному навчанню. Необхідно створити підтримуюче середовище: індивідуальний підхід, чітку структуру, зони для відпочинку, використання візуальних матеріалів. Важливою є робота з однокласниками та їхніми батьками про особливості аутизму, щоб вони могли розуміти та підтримувати своїх однокласників. Використання сенсорних інструментів та гнучкість у методах навчання. Створення інклюзивного середовища вимагає від усіх учасників навчального процесу співпраці та розуміння. Повага до ідеї співіснування означає визнання та прийняття різноманітності, а також забезпечення кожному учневі можливості розвиватися і досягати успіху.

Щиро вдячні пані Моніці за надзвичайно цікаву та інформативну лекцію про аутизм. Ваша експертність та глибоке розуміння теми допомогли нам краще усвідомити особливості аутизму та важливість створення підтримуючого й інклюзивного середовища для людей з аутистичним спектром. Ваші рекомендації та поради щодо роботи з аутичними дітьми в школі є безцінними, які ми зможемо використовувати у педагогічній практиці. Ви надихнули нас на подальше навчання та розвиток у цій сфері. Дякуємо за ваш час, зусилля та відданість справі. Сподіваємося на подальші зустрічі та співпрацю.

«Щиро дякуємо пані Моніці за доповідь на актуальну тему. Під час зустрічі отримала практичні поради щодо поводження з дітьми, які мають аутичні  розлади та вади мовлення. Це є дуже важливим і у нашій викладацькій діяльності. Такі заходи дають змогу навчитися створювати сприятливі соціальні умови для адаптації дітей з аутизмом в освітньому середовищі. Сподіваємося на подальші пізнавальні та цікаві зустрічі з пані Монікою» (Тетяна Мороз, викладач кафедри слов’янської філології).

«Дуже актуальна тема зустрічі, за допомогою якої можна краще зрозуміти їхні виклики та потреби, а також додало мотивації для створення більш підтримуючого та сприятливого середовища. Лекція підвищила обізнаність про аутизм серед учасників, сприяла формуванню емпатії та готовності до підтримки таких дітей у шкільному середовищі» (Тетяна Храпак, викладач кафедри слов’янської філології).

«Мені дуже сподобалася зустріч з пані Монікою. Дуже цікаво було слухати. Тема зустрічі є дуже актуальною в сьогоднішньому світі. Я багато опинялася в ситуаціях, де люди просто не знають як поводитися з людьми, у яких є така особливість. Також через це люди з аутизмом стикаються з булінгом. Я вважаю, що кожен маю отримати таку корисну лекцію, і взяти поради пані Моніки до уваги. Це насправді змінить сучасний світ. Дякую пані Світлана за організацію такої пізнавальної зустрічі!» (Анастасія Владиженська, студентка 1 курсу ФППА-23 ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська»).

«Прослухавши лекцію пані Моніки про навчання дітей з розладами аутистичного спектру можу сказати, що це дуже корисна та важлива інформація, вона детально розповіла про основні принципи та методики, які можуть допомогти в роботі з такими дітьми. Один із ключових моментів, який був підкреслений, це важливість індивідуального підходу. Діти з аутизмом мають різні потреби та рівні розвитку, тому вчителям необхідно адаптувати свої методи до кожної дитини. Лекторка наголосила на необхідності гнучкості та готовності до змін у навчальному процесі. Обговорювалися методи комунікації з такими дітьми, включаючи використання альтернативних та додаткових способів комунікації, таких як піктограми або жестова мова. Це особливо важливо для дітей, які мають труднощі з вербальним спілкуванням. Ця лекція дала мені багато цінних знань та ідей, які я зможу використовувати коли закінчу навчання та почну працювати вчителем. Рекомендую всім педагогам, які працюють з дітьми з аутизмом, відвідати подібні заходи для підвищення своєї кваліфікації» (Софія Сидорук, сдудентка 2 курсу СОП-22 ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))»).

«Лекція про навчання дітей з аутизмом була надзвичайно інформативною та корисною, особливо враховуючи те, як у нас здебільшого закривають очі або не хочуть бачити людей з такою хворобою. Викладачка, досвідчений спеціаліст у сфері спеціальної освіти, представила комплексний підхід до навчання дітей з розладами аутистичного спектру (РАС). Вона – дуже хороша людина і чудовий педагог, плюс також сподобалось, що, незважаючи, що у неї самої дитина з аутизмом, вона не робить із цього великої проблеми, а спокійно ставиться до цієї проблеми, вирішуючи її відомими їй способами. Це було корисно, оскільки в школі можуть бути різні діти і варто бути готовим до усього» (Софія Галкіна, сдудентка 2 курсу СОП-22 ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))»).

«Під час заняття була висвітлена низка важливих аспектів, які стосуються навчання та розвитку дітей з розладами аутистичного спектру. Заняття було дуже інформативним і надихаючим. Воно надало багато практичних порад, які можна застосувати в роботі з дітьми з аутизмом. Завдяки цьому заняттю стало зрозуміло, що через правильно дібраний підхід і методики можна значно покращити якість життя таких дітей і сприяти їхньому успішному розвитку» (Катерина Українець, сдудентка 2 курсу СОП-22 ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))»).

«Мені дуже сподобався розмовний клуб із пані Монікою Шульковскою. Це було корисним і цікавим для мене особисто, бо дізналася нову інформацію. Пані Моніка порушила важливу та складну тему і легко її подала. З нетерпінням чекаю ще зустрічей!» (Діана Гаврилюк, студентка 1 курсу ФППА-23 ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська»).

«Зустріч була неймовірна! Спікерка порушила надважливе питання: інклюзії, про це б’юся багато років. Пані Моніка акцентувала увагу на тому, що  всі ми різні, але кожен має якусь родзинку, лише треба знайти підхід, як важливе співіснування людей з певними труднощами й своїх нормотипових  однолітків. Маю надію, що мої колеги зрозуміли, що з цим необхідно працювати, а не ухилятися. Дуже б хотілося, щоб такі питання порушувалися якомога частіше, тому що інклюзія – це про любов і рівність. Про те, що всі ми маємо право жити і брати від життя максимум. Дуже Вам вдячна. Це було круто!» (Анна Шабатура, магістрантка 1 курсу ФППм-23 ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»).

«Насправді дуже дякую пані Світлані, нашій викладачці польської мови, що запросила пані Моніку. Я вважаю, що ця зустріч була дуже корисною та інформативною, і ми, як свідомі люди, повинні продовжувати цікавитися такими темами задля підвищення рівня обізнаності та підтримки дітей і людей зі своєрідними потребами!»  (Каріна Візовська, студентка 1 курсу ФППА-23 ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська).

«Подяка пані Світлані за організацію цікавої та потрібної зустрічі. Маю надію, що пані Моніка ще знайде нагоду з нами зустрітися. Особисто мене дуже цікавило б питання роботи з учнями з відхиленням інтелекту і все, що пов’язане з тими проблемами. Ще раз дякую!» (Аннета Львова, магістрантка ФППм-23 ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»).

«Дякую за цікаву лекцію, особливо тому, що в наш час дуже мало інформації стосовно поводження з особливими дітками і не достатньо спеціалістів такого профілю. Особисто я не мала такої практики, і тому для мене була ця лекція дуже корисною. Дякую пані Світлані за організацію зустрічі!» (Катерина Луженецька, магістрантка 1 курсу ФППм-23 ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»).

«Bardzo dziękuję za spotkanie z Panią Moniką. Jestem pod wrażeniem, myślę o tym, czy nie zrobiłam złego któremu dziecku dlatego że ciągle się opóźniamy, nie uśpiewamy, gdzieś  biegniemy, nie mamy czasu na to żeby nie tylko słuchać, a i słyszeć, nie tylko patrzyć, a i widzieć… Bardzo ważny temat. Dziękuję bardzo i będę czekała na nowe spotkania» (Ольга Ткаченко, магістрантка 1 курсу ФППм-23 ОПП «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська»).

Світлана Войталюк, керівник розмовного клубу  «Kawusia z mleczkiem», старший викладач кафедри слов’янської філології ХНУ