Міжнародне підвищення кваліфікації викладачів кафедри

Завідувач кафедри слов’янської філології, кандидат педагогічних наук Подлевська Неля Володимирівна та доцент кафедри, кандидат філологічних наук Торчинська Наталія Миколаївна протягом 28 вересня – 5 жовтня 2020 року підвищували кваліфікацію в рамках міжнародного стажування у м. Люблін (Польща) на тему «Хмарні сервіси для онлайн-навчання на прикладі платформи Zoom» у дистанційному режимі.

Мета тематичного підвищення кваліфікації: звернути увагу освітян на питання розвитку критичного, креативного та логічного мислення здобувачів освіти інструментами, доступними кожному педагогу в навчальному процесі.

Визначені напрями роботи:

1. Основні типи комунікативної взаємодії в мережі «Інтернет». Вебконференція (інтернет-конференція).

2. Вебінар як форма дистанційного інтерактивного навчання.

3. Сервіс вебінарів та відеоконференцій за допомогою платформи Zoom.

4. Загальні правила відеоспілкування за допомогою хмарних сервісів на прикладі платформи Zoom.

5. Підсумковий он-лайн-тест.

Тривалість/обсяг навчання: 45 годин (1,5 кредиту ЄКТС).

Під час вебінару всі слухачі набули таких компетентностей: професійні та загальні навички дистанційного інтерактивного навчання за допомогою вебінарів та відеоконференцій на прикладі платформи Zoom.

Видами діяльності були: лекції – 12 год., практичні заняття – 20 год., самостійна робота – 13 годин.

Змістом освітнього процесу стали:

– онлайн-реєстрація учасників вебінару на платформі Zoom.us;

– вітальні слова співорганізаторів міжнародного підвищення кваліфікації;

– представлення учасниками вебінару свої наукових доробків та вподобань.

– опрацювання учасниками вебінару навчальних матеріалів із тем: «Основні типи комунікативної взаємодії в мережі «Інтернет». Веб-конференція (інтернет-конференція)», «Вебінар як форма дистанційного інтерактивного навчання», «Сервіс вебінарів та відеоконференцій за допомогою платформи Zoom», «Загальні правила відеоспілкування за допомогою хмарних сервісів на прикладі платформи Zoom»;

– самостійна робота (опрацювання учасниками вебінару навчальних матеріалів із визначених вище тем, а також представлення результатів на прикладі використання в навчальних дисциплінах, які викладають у ЗВО;

– проходження учасниками підсумкового онлайн-тесту за опрацьованими темами вебінару «Хмарні сервіси для онлайн-навчання на прикладі платформи Zoom».

Очікуваними результатами програми підвищення кваліфікації наукових, науково-педагогічних працівників та працівників освітніх закладів стали розвинуті професійні компетентності, набуті нові навички комунікації та можливість познайомитися з досвідом роботи колег із різних регіонів України та держав Європейського Союзу щодо використання у дистанційному навчанні можливостей платформи Zoom.us.

Набуті знання допоможуть розширити спектр навчальних інструментів, які можна щоденно використовувати в дистанційній освітній діяльності, а набуті компетентності допоможуть побудувати власну траєкторію роботи зі студентами, використовуючи сучасні онлайн-методи та прийоми розвитку креативного, критичного та логічного мислення.

Учасники міжнародного стажування мали можливість продемонструвати очікувані результати підвищення кваліфікації у процесі виконання практичних занять на прикладі дисциплін, які читають у своїх закладах вищої освіти.

У рамках тематичного стажування Подлевська Н. В. підвищила кваліфікацію із дисциплін, які викладає у Хмельницькому національному університеті: «Міжкультурна комунікація та проблеми перекладу», «Методика викладання філологічних дисциплін», «Культура спілкування та етикет перекладача».

Торчинська Н.М. підвищила кваліфікацію із дисциплін, які викладає: «Історія польського мовознавства», «Методологія та організація наукових досліджень», «Сучасна українська літературна мова».

Після завершення виконання програми міжнародного підвищення кваліфікації учасники отримали сертифікати про Міжнародне підвищення кваліфікації «Хмарні сервіси для онлайн-навчання на прикладі платформи Zoom», що відповідає вимогам чинного законодавства.

Інформація кафедри слов’янської філології