Педагогічна практика у ЗВО – завершальний етап практичної підготовки майбутнього викладача

Одним із етапів завершення практичної підготовки магістрантів є проходження педагогічної практики у закладах вищої освіти. Після завершення педагогічної практики студентами-магістрантами 2 курсу денної та заочної форм навчання спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» проведено захист педагогічної практики, що відбувалася з початком третього навчального семестру. Майбутні викладачі польської мови та літератури восени 2021 року опинилися в реальному освітньому середовищі з метою проведення навчальних занять (лекційних, практичних, семінарських, лабораторних, індивідуальних) та здійснення наукової й організаційно-методичної роботи на кафедрі.

Педагогічна практика у закладах вищої освіти є невід’ємним складником освітньої програми підготовки студентів другого (магістерського) рівня філологічної спеціальності. Вона є важливим та обов’язковим етапом у підготовці висококваліфікованих спеціалістів до майбутньої діяльності за фахом, забезпечуючи їх відповідність вимогам роботодавців та власну конкурентоспроможність на ринку праці. Практична підготовка забезпечує закріплення теоретичних знань, а також набуття, удосконалення і розширення професійних компетентностей, необхідних для успішної роботи за обраною спеціальністю. Вона надає студентові практичного досвіду діяльності за фахом, сприяє формуванню професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень.

На захисті педагогічної практики були присутні викладачі кафедри слов’янської філології та магістранти, котрі ділилися враженнями та результатами своєї роботи у закладах вищої освіти у різних куточках нашої країни (м. Житомир, м. Вінниця, м. Умань, м. Харків, м. Хмельницький та ін.).

Під час проходження практики магістранти реалізовували навчальну, методичну та наукову роботу, займалися виховною та профорієнтаційною діяльністю, переймали передовий педагогічний досвід.

Ірина Кицька, магістрантка денної форми, надає поради для майбутніх практикантів: «Педагогічна практика – важливий етап професійної підготовки нас, студентів. Практика дає можливість нам використати здобуті теоретичні та практичні знання під час самостійного проведення навчальних занять зі студентами, а також усвідомити багатогранність роботи викладача. Основні завдання практиканта-викладача: знайти контакт зі студентами, зацікавити їх та змотивувати до активної навчальної діяльності, а також до участі у роботі кафедри та університету, а для цього потрібно застосовувати різні новітні методи, форми, прийоми та засоби у роботі. Якщо ви майбутній викладач (практикант), важливо дотримуватися одного правила – «бути собою», розуміти, що кожен студент – особистість, а тому й підхід має бути до кожного індивідуальним. Не боятися навчатися чогось нового й невідомого, адже робота у закладах освіти – це постійний розвиток. Не хвилюватися, бути щирим, справедливим та максимально змотивованим, щоб найефективніше донести матеріал. Ваша праця над собою є дуже важливою, а бонусом до цього є постійна підтримка викладачів кафедри слов’янської філології!»

Керівники оцінили роботу кожного практиканта, проаналізували представлену документацію та наддали корисні поради для майбутніх викладачів польської мови та літератури.

Підсумовуючи захист, варто зазначити, що наші магістранти отримали значний практичний досвід та показали гарну підготовку. Бажаємо їм подальших успіхів на педагогічній ниві у закладах освіти!

Інформація кафедри слов’янської філології