Студентські відгуки про участь у міжнародному польсько-українському проєкті «Підтримка кафедри слов’янської філології ХНУ»

2019 року кафедра слов’янської філології Хмельницького національного університету виграла грант на реалізацію міжнародного українсько-польського проєкту «Підтримка кафедри слов’янської філології ХНУ», який став продовженням проектів 2017 та 2018 років на кафедрі.

Проєкт фінансується в рамках конкурсу Фундації «Допомога полякам на Сході» та співфінансується в рамках допомоги Сенату Республіки Польща полякам за кордоном. Партнером кафедри у реалізації проєкту є Товариство «Інтеграція Європа-Схід» (Польща, президент Кшиштоф Каліта).

Хочемо поділитися враженнями від нашого перебування у Польщі.

«Польща… Країна нових можливостей і відкриттів! Нам із групою полоністів вдалося побувати у дуже мальовничому польському містечку Кельце. Відвідали новий офіс Товариства «Інтеграція Європа-Схід», прослухали лекцію Еви Калети. Музеї, виставки і галереї дозволили нам пізнати польську старовинну культуру та мистецтво.

Дуже цікавого досвіду набули у школі для дітей з обмеженими можливостями. Саме там нам показали методику викладання для дітей з особливими потребами. Також було цікаво пізнавати мову міміки і жестів.

Дуже велике враження справив палац в Курозвенках. А ще вперше в житті я побачив бізонів. Екскурсія по палацу була вражаюча та захоплива, яка дала можливість мені уявити, як жила польська шляхта у ті часи. Це фантастично!

До речі, хостел, в якому ми жили, був досить зручний, затишний, теплий – з усіма умовами, а у барі «Людвіг» завжди були смачні та запашні польські страви, після яких ми завжди залишались ситними!

Хочу подякувати всім за прекрасно організовану поїдку, за гарні враження, чудовий досвід, який ми набули протягом цього часу! (Ілля Б’ялковський, студент 2 курсу)

«Із 28 жовтня до 30 жовтня ми, студенти-полоністи Хмельницького національного університету, мали нагоду відвідати затишне, мальовниче місто Кельце. І хоч цих кількох днів було катастрофічно мало, ми насолоджувалися кожною хвилиною. Можна подумати, що за три дні неможливо нічого встигнути. Але, чесно кажучи, вражень скільки, що навіть складно відповісти на питання, який із днів був найцікавішим.

Першого дня ми відвідали новий офіс Товариства «Інтеграція Європа-Схід», що знаходиться у головній частині міста – на вулиці Сенкевича (яка, до речі, входить у топ-5 найкращих вулиць Польщі).

Цього ж дня ми слухали лекцію про методику навчання іноземної мови для іноземців, що було корисною інформацією для нас як для майбутніх вчителів польської мови.

Другий день був досить важким емоційно. Коли ми йшли до школи для дітей із інвалідністю, настрій чесно кажучи був не найкращим. Більшість із нас були впевнені, що не готові до такого досвіду. Але правда в тому, що перебуваючи на уроці, ми не помітили різниці із уроками в звичайній школі.

Перед нами були такі ж самі діти, що прагнули спілкування, розваг, дружби.

Окрім позитивних емоцій, ми отримали базові вміння спілкування мовою жестів. Після обіду ми відвідали Музей національної пам’яті, що знаходиться в будівлі колишньої в’язниці. І хоч психологічно було складно слухати про тортури, що відбувалися на тій території, та одночасно це приносило почуття вдячності за те, що зараз ми маємо змогу «жити», а не «виживати».

Третього дня відбулося знайомство з околицями Кельце. Сафарі «по-польськи», коли величезні бізони з цікавістю розглядають тебе на відстані метра, ми не забудемо ніколи.

Пізніше ми відвідали польську сільську школу, щоправда сільською назвати її складно. Спортивні майданчики для всіх видів спорту, спортивний зал, неначе в американському серіалі, облаштовані тротуари та газони, і, звичайно, радий прийом. До нашого приїзду учнями була підготовлена концертна програма, після неї відбувся банкет, під час якого було обговорено подальшу співпрацю.

Ми безмежно вдячні за можливість насолоджуватися студентським життям на повну, за можливість пізнавати інші країни та народи. Студенти кафедри слов’янської філології завжди відкриті до нових вражень і готові до цікавих проектів, а тому маємо надію, що це, звісно, не останній захід, організований Товариством «Інтеграція Європа-Схід» (на чолі з Кшиштофом Калітою), і найцікавіше тільки попереду (Діана Гагаріна, студентка 4 курсу).

«Ця поїздка була дуже гарною. Люблю подорожувати, тому було приємно просто пройтись вулицями нового міста. Цікаво послухати фахівців у своїй справі і надихнутись такою атмосферою. У школі, де навчаються діти з вадами здоров’я, теж було дуже приємно побувати, бо люди, з якими довелося там зустрітись, були відкриті й щирі. Екскурсія до в’язниці часів Другої світової війни, місце, де катували людей, які боролись за незалежність своєї держави, було складною. Вкотре довелося задуматися про важкі долі окремих особистостей і складні періоди розвитку держави.

Мені дуже сподобалася вся програма нашого перебування у м. Кельцах. Хочеться ще! Загалом час минув дуже швидко. Ці дні були насичені цікавими подіями, спілкуванням з новими людьми» (Катерина Галган, студентка 1 курсу).

«Наприкінці жовтня я мала нагоду бути учасником проєкту «Нові кваліфікації – нові можливості», де ми відвідали майстер-клас з методики викладання польської мови як іноземної, ознайомилися з усіма її тонкощами, які необхідно знати для нашої спеціальності.

Також ми відвідували різні школи. Одна з них – для дітей з обмеженими можливостями. Практично весь час, який ми проводили там, я відчувала мурашки по тілу. Дивлячись на тих діток, розумієш наскільки вони щирі й відкриті, а вчителі «горять» бажанням дати їм знання, хоча й робота ця не з легких. Такі люди, безсумнівно, заслуговують поваги.

Оскільки професія філолога зосереджена не тільки на вивченні мови, але й культури та історії також, нам розповідали деякі історичні події у Національному музеї пам’яті.

А перед від’їздом у нас була цікава екскурсія до бізонів, сповнена позитивними емоціями.

Щиро вдячна кафедрі слов’янської філології за можливість відвідати нові місця, за цінну інформацію та здобутий досвід, який, безперечно, знадобиться мені у майбутньому. Такі поїздки мотивують удосконалювати свої знання, вміння та навички (Софія Гнатовська, студентка 2 курсу).

«Наше перебування в Польщі було насичене незабутніми емоціями та прекрасними спогадами. Щодня ми встигали і навчатися, і відпочивати:

відвідували багато цікавих місць, ходили на лекції, гуляли містом, дізнавалися багато нового. Цікавою була лекція у пані Еви, на якій ми довідалися про методику викладання польської мови для чужоземців. Думаю, що для студентів, які в майбутньому планують пов’язати своє життя з викладацькою діяльністю, така лекція була пізнавальною і захоплюючою.

Також ми побували у школі, де навчаються діти з обмеженими можливостями. Нашій групі випала нагода відвідати урок англійської мови.

В класі були діти з різними відхиленнями, тому було дуже цікаво спостерігати за тим, як вчителька будь-якими способами старалася поладнати з кожним. Я вважаю,що вчителі таких шкіл заслуговують на неабияку повагу, адже не кожному під силу викладати там, оскільки це дуже важко морально.

Крім того, ми відвідали багато пам’яток архітектури: Палац Краківських єпископів, музей у старій кельцівській в’язниці із трагічною історією, Італійський дворик, Курозвенський палац. Це було вражаюче.

Але найбільше мені сподобався урок жестової мови. На ньому ми змогли ознайомитися й засвоїти базові навички цієї мови. Особисто для мене вона виявилася складною, але в майбутньому я б хотіла повністю опанувати жестову мову. Загалом наша поїздка у місто Кельце була надзвичайно цікавою і пізнавальною. Ми хочемо подякувати нашій кафедрі слов’янської філології за те, що дала нам можливість спробувати й відкрити себе у чомусь новому. Сподіваюся, що отриманий досвід і знання стане в нагоді нам усім (Ольга Смик, студентка 2 курсу).

“Хочу щиро подякувати кафедрі слов’янської філології за можливість участі у  міжнародному проекті. Це для мене дуже важливо, адже я лише починаю вивчати полоністику як студентка першого курсу спеціальності “Середня освіта” (СОП). Для мене відкрилися великі перспективи міжнародної співпраці, я побачила Польщу, дізналася більше про її культуру та традиції, відвідала заняття з методики навчання польської мови, дізналася про цікавинки й особливості її викладання для іноземців. Досить важливим для нас, вважаю, було відвідування школи для дітей з інклюзивними потребами, тут теж нам розповіли про особливості роботи в такому освітньому середовищі. І найголовніше, що я побувала у мовному середовищі носіїв польської мови – мови моєї майбутньої професії – вчителя польської мови. Цей досвід міжнародної мовної практики є надзвичайно важливим, який мотивуватиме мене до кращого опанування своєї спеціальності!” (Вікторія Лисенко, студентка 1 курсу).

Студенти спеціальностей «Філологія» та “Середня освіта” кафедри
слов’янської філології Хмельницького національного університету