
Протягом 17–20 березня 2025 року у стінах Хмельницького національного університету проходив Тиждень академічної доброчесності, зініційований студентським самоврядуванням. Здобувачі вищої освіти мали можливість послухати низку лекцій, взяти участь у панельних дискусіях, тренінгах.



Заходи відбувалися у змішаному форматі: одного дня в аудиторії, в інший день – дистанційно, що розширювало можливості для здобувачів освіти: очно вони могли активно подискутувати, а в онлайн-форматі мали змогу доєднатися ті, хто перебуває за межами країни.

20 березня 2025 року у межах Тижня академічної доброчесності відбулися збори учасників фокус-груп здобувачів вищої освіти із забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в університеті.
Учасники фокус-груп кафедри слов’янської філології мали можливість взяти участь у онлайн-вебінарі на дуже актуальну сьогодні тему: «ШІ в освіті: використання без порушень академічної доброчесності», який провів доцент кафедри технології машинобудування Володимир Милько.
На онлайн-вебінарі студенти-полоністи дізнатися про основні принципи етичного використання ШІ. Зокрема, вони отримали уявлення про те, як ШІ може стати помічником у навчанні, однак важливо розуміти межі його застосування. Також під час вебінару студенти розбирали різноманітні кейси та визначали, чи можуть такі випадки вважатися порушенням академічної доброчесності.

Загалом онлайн-зустріч дала студентам розуміння того, як поєднувати технологічні досягнення з етичними стандартами навчання. У сучасному освітньому просторі важливо не лише мати доступ до новітніх технологій, а й навчитися користуватися ними відповідально.

На завершення зустрічі усі пройшли опитування за анкетою «Штучний інтелект (ШІ) та академічна доброчесність».
Отриману інформацію необхідно донести до усіх студентів, оскільки дотримання академічної доброчесності забезпечує побудову репутації та довіри, стимулює науковий розвиток, запобігає плагіату та порушенню авторських прав, сприяє розвитку суспільства і впливу на політику прийняття рішень, а також враховує етичні аспекти дослідження та взаємодії з підлеглими.
Катерина Українець, член фокус-групи, староста групи СОП-22