Захист педагогічної практики майбутніми вчителями-філологами

19 березня відбувся захист педагогічної практики для студентів 4 курсу спеціальностей: «Філологія. Українська мова і література», «Середня освіта. Українська мова і література. Англійська мова» у присутності одногрупників та викладачів-керівників практики: Інни Горячок (доцент кафедри слов’янської філології), Людмили Терещенко (старший викладач кафедри слов’янської філології), Ольги Орловської (доцент кафедри іншомовної освіти та міжкультурної комунікації).

Педагогічна практика є багатогранним, органічним процесом професійної, психолого-педагогічної та методичної підготовки майбутніх педагогів, який дозволяє синтезувати теоретичні знання та практичний педагогічний досвід, теоретичну фахову підготовку здобувача та майбутню професійну діяльність.

Програма практики складалася не лише з педагогічної діяльності студентів, підготовки та проведення фахових уроків, але й організаційно-виховної роботи з учнями. Працюючи із дітьми, практиканти доклали чимало зусиль, методичної майстерності, творчості, винахідливості, креативного підходу, дбаючи про різнобічний розвиток своїх вихованців. Також варто зазначити особистісно-індивідуальний стиль кожного студента, вдосконалення та втілення на практиці знань та вмінь, набуття досвіду самоорганізації педагогічної діяльності, стимулювання та розвиток пізнавальної активності, організації взаємодії з учнями.

Здобувачі представили матеріали звітів, поділилися яскравими враженнями від здобутого досвіту, обговорили дискусійні питання щодо проходження практики та надали пропозиції.

Відгуки студентів-практикантів про практику:

«Моя практика розпочалася з того, що я мала багато очікувань, оскільки це зазвичай буває, всі мої очікування не виправдалися уже першого дня. Однак, я не засмутилася, а вирішила працювати та виходити з тих обставин, які мене оточили. І саме це в результаті дало мені той досвід, який я пронесу ще через багато років. Найголовніше, що я зрозуміла, це те, що не потрібно боятися помилятися, робити помилки та чогось не знати. Потрібно боятися нічого не пробувати і не робити», – зазначає Лариса Дроняк.

«Проходження  практики відкрило для мене можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності і значно розширити мої уявлення про організацію навчального процесу. Я відчула себе справжнім учителем, набула безцінного практичного досвіду, закріпила на практиці теоретичні знання з педагогіки та методики навчання. Практика – це чудова нагода попрацювати з учнями,  відчути на собі цю нелегку працю їх виховання і навчання. Та все ж робота з дітьми надихає, адже вони відкриті і щирі», – говорить Ангеліна Садовець.

«Після практики у мене в загальному залишились позитивні враження, це був дуже цінний досвід, тому що ти працюєш з дітьми різної вікової категорії, бути не тільки вчителькою, а і в певних моментах другом/наставником для дітей, важливо побудувати взаєморозуміння та повагу між вами. Звісно, я впевнилася ще раз, що вчитель – це нелегка праця, окрім укладання конспектів та іншої роботи з документацією, ти, звичайно, вкладаєш частинку своєї душі, але це велика радість, коли учні стараються на уроках та прагнуть до нового», – зауважила Соня Гладка.

«Практика стала для мене безцінним досвідом, який допоміг у професійному самовизначенні. Я вкотре переконалася, що робота вчителя важка, але це того варте! Надзвичайно приємно, коли твої старання приносять плоди у вигляді віддачі учнів, їхніх позитивних емоцій та активності. А усвідомлювати всю важливість і значущість своєї професії та бачити, яких висот досягли твої учні – ще приємніше!», – відзначила Яна Пархонюк.

«Під час проходження практики я зрозуміла, настільки це важка професія, адже виявляється не так вже й легко навчити дітей. Проте водночас це безцінний досвід, тому що, навчаючи дітей, ти отримуєш море позитивних емоцій, віддачу, тепло, багато посмішок та радості. Але, мабуть, найголовніше це те, коли ти бачиш бажані результати від дітей, їхні висоти і тоді розумієш, що твоя праця не марна. Тому я зробила висновок, що вчитель – це справжній помічник, який не лише вчить, але й розкриває і вдосконалює учнів», – повідомила Олена Коваль.

«Проходження практики стало для мене дуже цікавою пригодою, наслідком якої став неймовірний досвід. Я спробувала себе в ролі вчителя, навчилася організовувати навчальний процес, поспілкувалась з учнями, потрапила у реалії школи. Робота з дітьми виявилась нелегкою, але коли розумієш ту цінність знань, які передаються від вчителя до учнів, це надає ще більше сил та натхнення для підготовки нових уроків. Завдяки практиці я зрозуміла, що найголовніше – бути на рівні з учнями, чути та розуміти їх, тоді вони будуть віддячувати тим самим. І звісно, я усвідомила, що немає меж у вдосконаленні своїх вмінь та навичок як для учнів, так і для вчителів», – каже Богдана Опушко.

«Перед початком практики я мала дещо романтичне сприйняття навчального процесу, хоч і усвідомлювала усі його труднощі. Я вважала, що все залежить лише від вчителя і це великою мірою справді так, але бувають абсолютно різні ситуації, коли важко просто навчити, потрібно донести інформацію в такій формі, щоб це зрозуміла кожна дитина у класі. А це за 45 хвилин – ще той виклик. Але практика дала мені розуміння, як відбувається навчання та комунікація у закладі освіти. Найприємніше, звичайно – відчуття, що учням цікаво, ти можеш ділитися знаннями та отримувати позитивні результати та відгуки. Тому така можливість спробувати себе у викладанні допомогла усвідомити, чи ця справа – моє покликання», – підкреслила Анастасія Граб.

Керівник практики від кафедри словʼянської філології Інна Горячок привітала здобувачів із успішним захистом і висловила впевненість, що здобутий практичний досвід сприятиме підвищенню готовності здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти до педагогічної діяльності в умовах викликів сьогодення.

Бажаємо подальших успіхів, нових філологічних висот, творчого натхнення, продовження педагогічної професії в майбутньому!

Інна Горячок, відповідальна за організацію педагогічних практик на кафедрі слов’янської філології