Захист педагогічної практики студентами-філологами

Відповідно до навчального плану освітніх програм спеціальностей «Філологія» та «Середня освіта» студенти 4 курсу протягом лютого проходять педагогічну практику з фахових дисциплін означених спеціальностей у закладах загальної середньої освіти.

Нещодавно студенти 4 курсу освітніх програм: «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська», «Філологія. Українська мова та література», «Середня освіта. Українська мова та література. Англійська мова» мали можливість захистити педагогічну практику, яку проходили протягом лютого у ЗЗСО Хмельницької, Дніпропетровської, Вінницької, Рівненської, Львівської областей.

Звісно ж, до проходження педагогічної практики на кафедрі слов’янської філології (відповідальна доцент Горячок І.В.) була проведена настановча конференція з організаційних моментів перебування на практиці, обсягів проведених уроків, виховних заходів, інших видів діяльності практикантів, обговорено вимоги до оформлення звітів про педагогічну практику та її захисту, визначено керівників практики від кафедри. Студенти мали можливість поставити немало питань, з’ясувати незрозуміле, оформити відповідну документацію від університету для проходження практики у ЗЗСО. Усі необхідні супровідні матеріали розміщені у модульному середовищі кафедри, до яких студенти мали змогу, за потреби, звертатися. До речі, і зразки презентацій-звітів про практику студенти теж могли розмістити у модульному середовищі.

Під час проходження педагогічної практики студенти мали змогу випробувати себе, зробити перший крок до самореалізації у майбутній педагогічній діяльності.

Студенти-четвертокурсники поділилися своїми враженнями першого професійного досвіду.

«Педагогічна практика – це безцінний досвід для майбутніх учителів, адже ми навчилися доцільно застосовувати здобуті за чотири роки знання, зрозуміли, як знайти підхід до учнів та «влитися» у колектив, як правильно організувати свій урок та як змотивувати дітей навчатися. Звісно ж, ми всі стикнулися з труднощами, але навчилися їх долати. Завдяки практиці в школі я переконалася, що дійсно обрала професію, яка мені до душі. Робота з дітьми надихає, адже вони відкриті, щирі, безпосередні. Дякуємо за таку можливість!😊», – розповідає Оля Волобуєва.

«Це був дуже цікавий та цінний досвід, який запам’ятається на все життя. Педагогічна практика дозволила визначитися зі своїм життєвим шляхом та зрозуміти чи не дарма ти витратив час на навчання в університеті. Загалом, я дуже задоволена та точно знаю, що хочу далі продовжувати розвиватися саме в цьому напрямку. Робота з дітьми – це важко, але якщо правильно себе зарекомендувати, відповідально готуватися до уроків та показати свою відкритість та щирість до учнів, то це буде приносити тільки задоволення. Було приємно бачити зацікавленість в очах дітей, коли ти показуєш їм щось нове. Я була б не проти того, щоб практика тривала більше, ніж 1 місяць. Найсумнішим і найскладнішим у практиці було саме прощання з дітьми та думки про те, що, можливо, це остання наша зустріч. Дякую за можливість відчути всі ці емоції», – повідомила Каріна Петкова.

«Досвід цієї практики незабутній, уперше спробувати себе у ролі вчителя було дуже цікаво та захопливо. Враження залишилися позитивними, посмішки дітей та їхній фідбек не зрівняти ні з чим. Були, звісно, складнощі, та я думаю, що ми всі з ними впоралися», – зазначила Дарія Сабуняк.

«Мені в цілому сподобалося. Я думав, що буде важче, але все виявилося набагато простіше, треба лише знайти підхід до кожної дитини», – сказав Олександр Пустовіт.

«Свою педагогічну практику я пройшла у приватній школі-ліцеї «Еколенд» м. Львова. Протягом цього періоду я ретельно готувалася до кожного уроку, вибирала цікавий матеріал, форму подачі і методи, завдяки яким вдалося провести цікаві й пізнавальні уроки, а також стати своєрідним авторитетом для учнів. Також я зрозуміла на власному досвіді, наскільки складною, важкою і відповідальною є праця педагога і наскільки колись її недооцінювала. Зараз із впевненістю можу сказати, шо вчитель – це не просто професія, а покликання, яке дозволяє запалити у десятках пар очей вогники, зарядити їх енергією і спільно побудованою неприступною стіною знань», – зауважила Юліана Боднарчук.

«Я проходила практику у школі I-III ступенів ім. Т. Г. Шевченка міста Козятин Вінницької області. Практична робота в школі відкрила для мене можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності і значно розширити мої уявлення про організацію навчально-виховного процесу. Я відчула себе справжнім учителем, навчилась організовувати роботу класу за допомогою різних форм роботи, у тому числі й дистанційно. Загалом практика у школі – це необхідна частина для майбутнього вчителя», – ділиться своїми думками Софія Шостак.

Викладачі кафедри слов’янської філології, які здійснюють керівництво педагогічною практикою студентів, упевнено сподіваються і вірять, що у майбутньому студенти-практиканти стануть гарними фахівцями у сфері педагогічної діяльності! Бажаємо їм досягти успіхів!

Інформація кафедри слов’янської філології