Захист педагогічної практики студентів-славістів ФПР-16-1 Хмельницького національного університету

 2 квітня 2020 року кафедра слов’янської філології провела онлайн-захист педагогічної практики студентів-полоністів 4 курсу.

Протягом лютого студенти 4 курсу спеціальності «Словʼянські мови і літератури (переклад включно), перша – польська» проходили педагогічну практику у школах різних регіонів України, зокрема Хмельницького, Дубно, Гуляйполя.

Завданням студентів було проведення протягом усього періоду практики уроків з польської або російської мови і літератури, виховного та позакласного заходу, побувати в ролі класного керівника.

Усі студенти успішно виконали завдання, які були поставлені перед ними керівниками практики (викладачами кафедри слов’янської філології).

Звісно, студенти старанно готувалися до захисту результатів проходження педагогічної практики, уклавши усі матеріали практики у звіт, підготувавши мультимедійні презентації та здавши усі необхідні супровідні документи на кафедру. Однак, оскільки були введені карантинні заходи в усіх закладах освіти, то захист практики студентів відбувся за допомогою програми ZOOM в онлайн-режимі.

Під час захисту практики студенти ознайомили всіх присутніх зі своїми висновками, здобутками, досягненнями, роздумами, труднощами, з якими зіткнулися на практиці.

Марія Кравчук

«Складно було мотивувати окремих учнів, тримати дисципліну. Професія всеосяжна, відповідальна. Ти постійно вдосконалюєшся в процесі підготовки до уроків. Звісно, ми лише студенти-практиканти. Звісно, це наш перший педагогічний досвід. Побачили плюси цієї роботи, а також певні прогалини в своїх знаннях, які терміново будемо усувати».

Юлія Давидюк

«Професія складна, потребує великого багажу знань, сили, терпіння, мудрості. Спробувала себе в ролі вчителя. Нелегко. Потрібно ще попрацювати, щоб стати гарним вчителем – таким, щоб ця професія подобалася впродовж життя».

Діана Гагаріна

Діана Гагаріна вважає, що особливо необхідно звертати увагу при підготовці до уроків і в педагогічній діяльності на такі аспекти:

– викладення матеріалу з урахуванням вікових особливостей;

– підготовка додаткового матеріалу, який може знадобитися у різних непередбачуваних ситуаціях на уроці (залишився час чи швидше хтось із учнів виконав завдання, яке всі ще не виконали, чи для роботи в групах за здібностями учнів тощо);

– налагодження дисципліни недостатньо вмотивованих учнів.

Загалом, як зазначає Діана Гагаріна, робота вчителя дуже сподобалася, мріє стати педагогом, і вже навіть отримувала пропозиції на педагогічну діяльність.

«Загальний висновок: якщо не любиш дітей, не відчуваєш власної відповідальності перед ними за сказане чи зроблене, не маєш почуття гумору, то не буде належної взаємодії зі шкільним колективом. Учитель повинен поважати учнів, ставитися до них як до рівних, бути справедливим».

Ірина Кицька

Ознайомила слухачів з віковою історією школи, у якій проходила практику.

Студентка схарактеризувала матеріально-технічну базу школи, взаємостосунки у шкільному колективі.

Звернула увагу на специфічну шкільну атмосферу, позитивне ставлення до оточення. Однією з проблем при роботі з дітьми у кожного практиканта стала дисципліна учнів. Проте з часом, завдяки допомозі вчителів-наставників, вдавалося впоратися з усіма труднощами.

«Зрозуміла, що сама вчуся разом із дітьми, здобула практичні навички в роботі з дітьми. Змінила власне ставлення до професії вчителя: сподобалося спілкуватися з учителями й учнями. Висновок: треба бути собою, не боятися помилитися, розвиватися, застосовувати усі набуті знання і пізнавати нове».

Отож, бажаємо нашим студентам-випускникам використовувати набуті під час практики знання, вміння й навички у реальній педагогічній діяльності!

Інформація кафедри слов’янської філології