Педагогічна практика студентів-полоністів як етап їхнього професійного становлення

16 березня відбувся захист педагогічної практики студентів 4 курсу спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська». Практику студенти проходили у закладах загальної середньої освіти протягом лютого 2021 року відповідно до графіка навчального плану спеціальності.

Професійна підготовка майбутніх фахівців – це складний, багатогранний і тривалий процес, який здійснюється протягом усього періоду навчання студентів у закладі вищої освіти. Однією з основних форм професійного становлення майбутнього філолога є педагогічна практика, яка дозволяє синтезувати теоретичні знання та практичний досвід.

У процесі педагогічної практики є можливість певною мірою осмислити педагогічні явища і факти, закономірності, принципи навчання і виховання, оволодіти професійними уміннями, досвідом практичної діяльності, а також закріпити й поглибити теоретичні знання, що були набуті у закладі вищої освіти, виробити професійні вміння й навички, розвинути творчі здібності, педагогічне мислення, інтенсифікувати процес формування професійних особистісних якостей. Важливого значення набуває розвиток комунікативної культури майбутніх учителів-філологів, формування навичок педагогічної взаємодії та співробітництва.

Керівництво педагогічною практикою здійснювали викладачі кафедри слов’янської філології: к. пед.н., доц. Подлевська Н. В., к. пед. н., доц. Горячок І. В., д-р філософії, доц. каф. Сашко І. С., ст. викл.Серкова Ю. І. На місцях практики (у закладах загальної середньої освіти) керівництво педагогічною практикою здійснювали вчителі польської мови.

До початку практики на настановчій конференції перед студентами було поставлено низку завдань: ознайомитися зі школою, її традиціями, режимом роботи, а також із навчально-методичним забезпеченням викладання польської мови (навчальними планами, програмами, тестами тощо); відвідати уроки вчителів, до яких прикріплені студенти; скласти тематичні плани-конспекти уроків; підготувати завдання для самостійної роботи; провести заняття (не менше 10); виготовити наочність, роздатковий матеріал; підготувати і провести позакласний (виховний) захід.

Студенти-практиканти провели цікаві уроки, які свідчать про те, що вони успішно оволоділи методикою викладання. Під час практики вони продемонстрували гарні знання з польської мови, проявили себе як знаючі і творчі вчителі, достатньо часу приділили позакласній і виховній роботі, намагалися знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Проведені студентами уроки відповідали всім вимогам, які висуває сучасна методика.

А ось і враження студентів-практикантів про їхній перший педагогічний досвід:

Глуцька Марина: «Я проходила педагогічну практику у загальноосвітній школі №20 м. Хмельницького, учні якої вразили мене своїми знаннями польської мови. Я проводила уроки і в середніх, і в старших класах, оскільки мені було цікаво попрацювати з учнями різного віку. Спочатку було трішки страшно виступати у ролі вчителя. Однак після кількох проведених уроків я зрозуміла, що мені надзвичайно подобається працювати в школі і ділитися своїми знаннями з учнями. Педагогічний колектив школи зустрів мене дуже люб’язно, вчителі допомагали з підготовкою до уроків, надаючи професійні поради. Сподіваюсь, після закінчення навчання, я повернусь до цієї школи вже справжнім учителем».

Старух Аліна: «Моя педагогічна практика дала мені безліч позитивних вражень від учнів, всі такі різні та водночас цікаві особистості. Я надзвичайно рада, що практика виявилася цікавою і корисною, цей досвід я зможу використати з користю».

Тонкошкура Віта: «Свої враження про проходження педагогічної практики в загальноосвітній школі №29 м. Хмельницького я можу описати словом – чудово! Дітки всі надзвичайно старанні, слухняні, активні і допитливі, завжди прагнуть дізнатися щось нове. Практика дала мені змогу спробувати себе у ролі вчителя, допомагла отримати колосальний досвід спілкування з дітьми, а також сприяла розвитку моїх педагогічних здібностей».

Викладачі кафедри слов’янської філології, які здійснюють керівництво педагогічною практикою студентів, щиро вірять і впевнено сподіваються, що у майбутньому студенти-практиканти стануть гарними фахівцями у сфері педагогіки – учителями іноземної (польської) мови!

Інформація кафедри слов’янської філології