Тренінг 3 «Я крокую до майстерності»

16 травня відбулася третя зустріч із серії  тренінгів «Я крокую до майстерності». Модератором була студентка 3 курсу ОП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))» Уляна Карапозюк, яка обрала тему «Як знайти підхід до студента/учня та зацікавити його».

У заході брали участь викладачі кафедри слов’янської філології: завідувач Неля Подлевська, доцент Наталія Торчинська, доцент Інна Горячок та  студенти 1-го, 2-го та 3-го курсів освітніх програм «Польська мова і література, друга мова – англійська» та «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))».

Під час тренінгу обговорювалися різні педагогічні, методичні питання, зокрема: Як учителю завоювати повагу та довіру своїх учнів? Як будувати освітній процес, зважаючи на ментальні особливості нинішніх школярів? Які є нюанси та як їх ураховувати, щоб порозумітися із сучасними школярами?

Нам приємно повідомити, що тема тренінгу зацікавила не лише студентів і викладачів кафедри, а до нього доєдналися із доповідями педагогічні працівники із багаторічним стажем – з метою поділитися власним досвідом зі студентами – майбутніми фахівцями педагогічної справи.

  До тренінгу долучилася вчитель Волочиської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 (Хмельницька область), вчитель із 20-ти річним стажем, Інна Аполінарівна Карапозюк, яка зробила ґрунтовну доповідь про навчання учнів і роботу вчителя в сучасній школі, поділилася своїм досвідом роботи з учнями, розповіла про те, як краще знайти підхід до сучасних дітей, на що більше варто звернути увагу та про особливості навчання дітей в умовах реалізації Концепції нової української школи.

Участь в обговоренні взяла учитель історії та польської мови Ліцею зі структурним підрозділом гімназії №6 Покровської міської ради Донецької області Юлія Сергіївна Колеснікова, яка доповнила доповідь попередньої учасниці тренінгу, поділившись власним досвідом роботи у Маріупольській ЗОШ №64 щодо зацікавлення сучасних учнів, використанням технологій дистанційного навчання, та проблемами, які існують у сьогоднішній школі, зокрема й про особливості навчання в умовах НУШ. 

Досвідом роботи і навчання поділилася наша магістрантка спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» Марина Подольська, яка працює учителем польської мови у Пункті навчання польської мови ім. Януша Корчака при Хмельницькій міській Спілці поляків. Розповіла про свій досвід роботи з дітьми, як вона знайшла підхід до них, зацікавила їх навчанням та придумала свої методи оцінювання, одним словом, поділилася секретами власного успіху. Учасники вели активну дискусію, ставили багато запитань, які їх цікавили і, безумовно, знадобляться у їхній майбутній професії. Її розповідь також викликала жваве обговорення в аудиторії.

До обговорення доєдналася і кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови Криворізького державного педагогічного університету Наталія Миколаївна Шарманова, яка поділилася досвідом роботи зі студентами та методами зацікавлення їх освітнім процесом у сьогоднішніх непростих умовах навчання.

Уляна Карапозюк, модератор заходу, дібрала для усіх учасників цікаві педагогічні ситуації, які усі разом намагалися розв’язати. Такий вид роботи сприяв розумовій активності учасників, а також ідеям до власного майбутнього педагогічного пошуку.

Завершення зустрічі-тренінгу перейшло у жваве обговорення найактуальніших питань:  які педагогічні здібності повинен мати сучасний учитель у період формування нової школи; які діти, на вашу думку, завжди залюбки йдуть до школи? Усі учасники мали можливість висловити свою думку, тому дискусія була насиченою, адже кожен хотів висловити власну думку, поділитися власним досвідом, зрозуміти власну майбутню траєкторію розвитку у педагогічній діяльності.  

Завідувач кафедри Неля Володимирівна Подлевська зробила підсумок тренінгу із фаху, визначивши ключові моменти сьогоднішньої зустрічі, окресливши важливі складники педагогічної діяльності майбутнього вчителя у сфері зацікавлення навчальним предметом, висловила слова подяки студентам за активність і зацікавленість тематикою тренінгу, а також викладачам, які брали участь у конструктивній дискусії.

Хочемо зазначити, що серію тренінгів для усіх охочих започаткували і проводять самі ж студенти. Уже відбулося три тренінги, про них ми писали на нашому сайті кафедри. Що ж, естафету прийняла для наступного тренінгу Анастасія Бойко, студентка 2 курсу. Цікаво, яку ж тему обере для свого тренінгу Анастасія та хто буде гостями тренінгу. Дочекаємося!

Неля Подлевська, завідувач кафедри слов’янської філології