«Я крокую до майстерності»

Під такою назвою 23 березня на кафедрі слов’янської філології відбувся тренінг із фаху для студентів-полоністів за ініціативи доцента кафедри, кандидата педагогічних наук Інни Горячок (яка є науковим керівником студентського гуртка «Педагогічна майстерня філолога»), перший із серії запланованих на навчальний семестр заходів. Тема цього тренінгу «Яким має бути репетитор-словесник?», адже зараз послуги індивідуального педагога дають не тільки професійні вчителі, які мають великий досвід роботи на цьому терені, але і починають працювати також студенти, які намагаються заробити свій перший хліб.

  • Що ж повинен знати репетитор?
  • З чого почати цю діяльність?
  • Де знайти учнів?
  • Як подолати страх на початку репетиторства?
  • Які матеріали використовувати?
  • Як працювати на своє задоволення?
  • Чи легко задовільнити побажання батьків щодо навчання їхньої дитини?
  • Як визначити ціну за свої послуги?
  • Чим зацікавити учнів, щоб у вас хотіли навчатися?

Ці та багато інших запитань сьогодні обговорювали зі студентами спікери нашого заходу: викладачі кафедри слов’янської філології Оксана Ранюк, Світлана Войталюк, Зоряна Шаховал; випускниця нашої магістратури, директор суботньої школи у м. Городок Львівської області, голова Товариства польської мови імені Владислава Ягелли (з яким кафедра має угоду про співпрацю), вчитель польської мови Мар’яна Коць; студентка 2 курсу ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська» Світлана Гулько, яка вже працює у Мовній школі (з якою теж маємо угоду про співпрацю). Модераторами цієї зустрічі стали доцент Інна Горячок та студентка 2 курсу ОПП «Середня освіта. Мови і літератури (польська, українська))» Анастасія Халецька. Усі ділилися досвідом педагогічної майстерності (адже учасниці зустрічі мають досвід роботи і у закладах загальної середньої освіти, і закладі вищої освіти, і у мовних школах, і досвід репетиторської діяльності) та секретами успішної праці та взаємодії з учнями із майбутніми філологами.

Студенти-полоністи мали можливість зрозуміти, що гарному репетиторові  характерні:

Терпіння і доброзичливість. До вчителя не завжди приходять ідеально виховані й урівноважені учні, не завжди ті, які знають як правильно поводитися в тій чи іншій комунікативній ситуації, які можуть спокійно просидіти годину на одному місці і всю увагу присвятити навчанню. Тому вчитель повинен уміти сприймати навіть найактивнішу дитину, і знайти підхід до найпасивнішого учасника навчального процесу. І найголовніше – дати усім необхідні знання, за якими вони прийшли. Особливу роль відіграє повага до кожної дитини.

Уміння цікаво пояснювати матеріал. Учитель повинен підлаштовуватися під свого учня, під рівень його розумових здібностей. Професіонали вміють викладати новий або погано засвоєний раніше матеріал на такому рівні, на якому він буде доступний і зрозумілий конкретному учневі. Також добирається темп, зрозумілі слова і, якщо потрібно, – все це пояснюється за допомогою візуальних картинок, історій та іншого.

Постійне самовдосконалення. Професійні педагоги, які турбуються про свою репутацію, намагаються йти в ногу з часом, змушені дізнаватися, яким повинен бути репетитор, які знання він повинен мати і постійно оновлювати свої. Також вони працюють над психологією викладання і намагаються вчитися протягом усього життя.

Упевненість у своїх силах. Навряд чи учень знає краще, аніж сам учитель, тому можна вчитися разом!

Оптимістичний настрій. Такі педагоги завжди готові проводити урок, мають відмінний настрій і ніколи не приходять зі своїми проблемами, а просто залишають їх за дверима.

Ці ті особливості, які відрізняють справжнього професіонала в індивідуальній роботі з учнями, а наші студенти намагалися відтворити їх у портреті сучасного репетитора, який творили спільно.

Невимушена атмосфера, корисні поради, приємне спілкування, мотивація до цікавої репетиторської діяльності – це  основне, що відчули присутні на тренінгу «Я крокую до майстерності».

Завідувач кафедри слов’янської філології Неля Подлевська привітала студентів із успішно проведеним першим тренінгом із фаху (що важливо – за модераторства самих студентів), подякувала усім залученим фахівцям до висвітлення найцікавіших для майбутніх філологів питань і за бажання поділитися власним досвідом, студентам побажала ідей для наступних тренінгів (і привідкриємо завісу – модератором наступної зустрічі буде Світлана Гулько, студентка 2 курсу (тож чекаємо нових ідей, їх реалізації та наступної зустрічі)). До речі, приєднуватися можуть усі охочі і зацікавлені тематикою, а кожного разу учасників чекатиме новий сюрприз. У перспективі свої напрацювання із тренінгів із фазу студенти зможуть викласти у методичних рекомендаціях (у співавторстві із викладачами).

Бажаємо нашим студентам-полоністам упевнено крокувати до своєї майстерності, заряджатися від своїх учнів і впевнено розвиватися!

Інформація кафедри слов’янської філології