Залучення стейкхолдерів до навчальної діяльності у виші

6 жовтня 2021 року відбулося навчальне онлайн-заняття з дисципліни «Методика навчання зарубіжної літератури» (викладач – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри слов’янської філології Інна Горячок) для студентів-четвертокурсників спеціальностей «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська», «Середня освіта. Українська мова і література. Англійська мова», «Філологія. Українська мова і література» Хмельницького національного університету.

Під час онлайн-зустрічі студенти-філологи познайомилися із вчителем-словесником Хмельницької гімназії №1 імені Володимира Красицького Іриною Князюк та мали змогу особисто запитати в майстрині українського слова про особливості педагогічної діяльності.

Майбутніх філологів найбільше цікавили питання: «Чи впливає дистанційне навчання на успішність учнів?», «Які стосунки повинні бути між вчителем та учнями?», «Яким чином мотивувати учнів до читання книг?», «Які методи та прийоми навчання є найбільш ефективним під час сучасного уроку зарубіжної літератури?», «Як «влитися» вчителю-початківцю у шкільний колектив?» тощо. Упродовж відповідей на них Ірина Князюк ділилася своїми педагогічними секретами та шкільними ситуаціями.

Особливо цінними є дружні поради вчителя-словесника студентам-філологам, серед яких можна виокремити:

1. Завжди бути собою, «…діти, які виросли на «TikTok», дуже швидко відчувають фальш, – зазначає Ірина Князюк. – Коли ви граєте роль, вони це відчувають. Учні хочуть бачити щирість».

2. У стосунках із учнями необхідно дотримуватися «золотої середини» та стати для них авторитетом.

3. Для того, щоб уникнути емоційного вигорання на роботі, вчителю необхідно перебувати в постійному русі, самовдосконалюватися.

4. Виробити власний алгоритм роботи із учнями та встановити індивідуальні правила уроку в кожному класі.

5. Використовувати досвід колег для вдосконалення методики проведення уроків.

6. Вчителю-початківцю необхідно бути емоційно готовим до спротиву з боку шкільного колективу.

7. Не соромитися навчатися в учнів. Пам’ятати про повагу вчителя до учнів.

8. Для успішного проведення уроку вчитель повинен мотивувати сучасних учнів до навчання: використовувати інноваційні технології, синтез мистецтв тощо.

9. Вчителю не треба забувати про те, що на уроках української мови працює логіка, а на уроках літератури – творчість.

10. На уроках літератури доцільно розмежовувати поняття «літературне читання» та «українська література», завдання для аналізу художніх творів повинні стосуватися тексту тощо.

Наприкінці онлайн-розмови вчитель-словесник запросила студентів відвідати уроки в Хмельницькій гімназії №1 ім. Володимира Красицького.

Звичайно, після закінчення навчального онлайн-заняття як і в гості, так і в четвертокурсників залишилися найприємніші враження. Найбільш вражаючим є те, що Ірина Князюк справді надихнула студентів-філологів спробувати реалізувати себе в педагогічній діяльності. За словами студентки освітньої програми «Середня освіта. Українська мова і література. Англійська мова» Ольги Волобуєвої, «емоції, якщо чесно, переповнюють!, не було ніякого бар’єру, ніби спілкувались із хорошою знайомою. Вдалося почерпнути дійсно потрібну інформацію не лише про урок і його подачу, а й про взаємодію з колективом, батьками й дітьми. Вона надихає працювати вчителем…»

Інформація кафедри слов’янської філології