Захист педагогічної практики студентами-полоністами 4 курсу Хмельницького національного університету

12 березня 2019 року в приміщенні Українсько-польського центру європейської інтеграції ХНУ відбувся захист педагогічної практики студентами-полоністами, на якому були присутні викладачі кафедри слов’янської філології та студенти 1 курсу спеціальності «Філологія. Слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська» та 4 курсу спеціальності «Філологія. Переклад (польська, російська мови)», які й захищали практику.

Дружня атмосфера, щирі зізнання, теплі поради, добрий гумор – так відбувався захист, на якому студенти-практиканти продемонстрували власноруч змонтований та зрежисований фільм про роботу вчителя, ділилися враженнями від практики та давали свої поради першокурсникам та одногрупникам.

Відрадно, щоб багатьом студентам-практикантам не хотілося, щоб місячна педагогічна практика так швидко закінчувалася, адже вони почули подяку від своїх учнів із найголовнішим побажанням – не залишати їх із закінченням практики, а приходити до них ще і ще.

Що ж розказують самі практиканти про хід педагогічної діяльності у закладах загальної середньої освіти?
Дроник Дарина: «Проходила педагогічну практику на базі Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №25 ім. Івана Огієнка. За час проходження практики провела близько двадцяти уроків польської мови та підготувала виховний захід на тему «Моя сім’я – моя родина». Практика дала змогу спробувати себе у ролі вчителя польської мови, застосувати набуті знання з предметів і методики викладання, вдосконалити власні вміння й навички, також навчилася планувати діяльність, правильно розподіляти час на виконання різних завдань. Моїм гаслом став вираз: «Najwazniejszym nie jest zwyciestwo, ale uczestnictwo»».

Дегодюк Наталія: «Я проходила практику з 4 лютого по 2 березня 2019 року на базі Новосільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Хмельницької області. За період проходження педагогічної практики, я відвідала 3 уроки-спостереження та провела 20 занять. Готуючись до уроків, я спиралася на поради вчителів, контроль викладачів університету, власні знання з російської мови й методики її викладання. Під час написання планів-конспектів намагалася використовувати, крім традиційних форм навчальної роботи, сучасні освітні технології. Дотримувалася педагогічної культури вчителя, педагогічного такту й культури мови. Кожного уроку намагалася сприяти особистісному розвитку учня та його мислення. Гасло: «Любая трудность дарит мудрость».

Коростіль Юлія: «Проходила практику на базі Сумської класичної гімназії Сумської області. За період педагогічної практики я навчилася виявляти рівень сформованості умінь учнів; планувати та проводити уроки різних типів; виготовляти дидактичний матеріал для уроків; перевіряти різні види усних та письмових робіт; заохочувати учнів до активної участі в житті школи та класу. Від такої педагогічної діяльності отримала задоволення. Кількість позитивних емоцій переважає. Сподіваюся, що такі ж враження залишилися в учнів та вчителів-предметників. Мотивуюче правило на період практики: «Спочатку ти працюєш на авторитет, а тоді авторитет – на тебе».

Чорноус Вероніка: «Моє гасло: «Zusmiechemprzez zycie». Педагогічну практику пройшла в Технологічному багатопрофільному ліцеї ім. А. Мазура м. Хмельницького. За цей час я провела 27 уроків польської мови для учнів 6-х, 8-х, 9-х класів, а також 1 відкритий урок і 1 виховну годину. Загалом практика мені сподобалася. Це чудовий досвід, і нагода попрацювати з дітьми, підлітками, відчути на собі цю нелегку працю виховання й навчання молодого покоління. Робота вчителя – це важка, відповідальна і водночас приємна діяльність. Але важко було б працювати вчителем, якби я не любила своєї професії. Тому для ефективного й плідного проведення уроків необхідно перш за все любити те, що ти робиш, і тих, для кого ти це робиш».

Камінська Ярослава: «Проходила практику у Христівській ЗОШ I-III ст. Ізяславського району Хмельницької області. Працювала з 5-ми, 6-ми, 7-ми класами. Практика у школі для вчителів-початківців – хороший шанс для формування власних методів виховання і навчання. Це спосіб опинитися посеред самого процесу передавання і здобуття знань, оцінити всі плюси й недоліки нинішньої системи навчання».

Атаманчук Вікторія: «Проходила навчально-педагогічну практику на базі Хмельницької спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29. Під час проходження практики я чітко усвідомила для себе, що мені подобається праця з дітьми та викладання їм польської мови. Діти надзвичайно різні, кожен намагався показати свій характер та індивідуальність, мені було важко знайти до кожного підхід. Я б сказала, що я так і не змогла повною мірою познайомитися з кожним учнем класу, до якого я була прикріплена. Підтримувати позитивний настрій та повсякчас себе стимулювати мені допомагав такий вислів: «Trudne zyciegeniusza».

Звісно, це не всі враження студентів-практикантів, якими вони щедро ділилися не лише під час захисту педагогічної практики з усіма присутніми, а й під час занять та перерв із викладачами, обговорюючи «плюси та мінуси», розуміючи помилки, радіючи неймовірному власному успіху та набуттю першого педагогічного досвіду. Хоча й багато студентів, навчаючись навчають інших, займаючись з дітьми індивідуально з метою вивчення ними польської мови, все ж зауважують, що працювати з однією дитиною і з класом – то абсолютно різні речі, хоча й конспект уроку може бути однаковим. Адже робота з класом спонукає і до врахування вікових особливостей учнів, і застосування інтерактивних групових технологій навчання та особистісного підходу у вихованні. Найголовніше, на чому наголошують студенти, – можливість відчути себе ще в одній ролі філолога (окрім перекладача) – вчителя іноземної мови.

Тож щиро вітаємо студентів групи ФПР-15-1 з успішним захистом педагогічної практики та справжнім першим практичним досвідом на педагогічній ниві!

Інформація кафедри слов’янської філології