Захист пропедевтичної практики студентами-полоністами 4-го курсу

15 січня відбувся захист пропедевтичної практики, яку проходили впродовж 4 тижнів студенти-полоністи 4 курсу освітньо-професійної програми «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))» у загальноосвітніх закладах міста Хмельницького та Хмельницької області. Пропедевтична практика відіграє системоутворюючу роль серед усіх форм навчальної діяльності студента у ЗВО, дозволяє засвоїти, проявити та перевірити одержані теоретичні знання, забезпечує безперервність і послідовність формування вмінь і навичок, професійне становлення майбутнього педагога.

Основними завданнями практики для студентів було ознайомлення із навчально-виховним процесом у сучасних закладах освіти, зокрема мали можливість познайомитися зі специфікою навчання польської мови, української мови та літератури, а також забезпеченні практичного пізнання студентами закономірностей практичної діяльності педагога та оволодінні способами її організації; розвитку вмінь виконувати конкретні навчально-виховні завдання згідно з умовами педагогічного процесу; розвитку внутрішньої установки на педагогічну професію.

Першочерговим кроком у підготовці до практики була участь у настановній конференції з питань організації практики, яку провела кандидат педагогічних наук, доцент Горячок І.В. На цій конференції здобувачі освіти  отримали чіткі завдання щодо проходження практики, ознайомилися з правилами і нормами оформлення документації.

Студенти радо поділилися своїми враженнями про цей вид практики:

«Пропедевтична практика була надзвичайно корисною та позитивною. Я отримав цінний досвід спостереження за роботою вчителів, підвищив своє розуміння освітнього процесу та здобув практичні навички у взаємодії з учнями», – зазначив Максим Козоріз.

«Проходження пропедевтичної практики, особисто для мене було задоволенням. Була велика підтримка від керівника практики від університету – Горячок І.В, що дало можливість уникнути проблем. Також знання, набуті на заняттях з методики навчання польської мови, української мови, української літератури, педагогіки та психології є актуальними і справді дієвими», – зауважила Луїза Остапенко.

«Враження про практику неймовірні, це був хороший час, коли я збагатилася позитивом від дітей. Хочу порадити студентам – не боятися діяти, бути активними, завзятими, використовувати набуті знання на практиці, пробувати – тільки так ви досягнете хороших результатів і позитивних емоцій», – стверджує Уляна Карапозюк.

Позитивно, що проходження пропедевтичної практики охопило весь спектр питань набуття навичок організаційної, методичної, аналітичної та дослідницької роботи в сучасних умовах. Педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобутих в університеті, та дала змогу застосувати їх на практиці. Виробила вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів. За результатами практики студенти продемонстрували отримані в університеті знання на високому рівні.

Інформація кафедри слов’янської філології