Тренінг 4 «Я крокую до майстерності»

«Розвиток креативності та творчих здібностей педагогів» – під такою назвою 20 червня на кафедрі слов’янської філології відбувся 4-тий тренінг «Я крокую до майстерності», який провела Анастасія Бойко, студентка 2 курсу ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))».

«Кафедра дала мені можливість самій підготувати, а також обрати тему для тренінгу. Одне з важливих завдань мого тренінгу полягало у формуванні особистісних якостей педагога, збереження його фізичного і психічного здоров’я. Педагог, який отримує задоволення від своєї роботи, володіє високим рівнем працездатності, активності, творчості, прагне до вдосконалення. Творча особистість педагога є визначним фактором виявлення та розвитку творчих можливостей учнів.

Одним із критеріїв педагогічної творчості педагога є його прагнення й уміння створити сприятливі умови для плідної співпраці з дітьми, що забезпечать їм емоційний комфорт, саморозвиток і можливість самореалізації в освітньому процесі.

Творчість, активність, ініціативність – дуже важливі риси для сучасної людини. Успішність педагога значною мірою залежить від його вміння нестандартно мислити, знаходити раціональні шляхи розв’язання проблем, мати відверту позицію щодо ставлення до себе та інших, бути впевненим у власних силах, мати дитячу сприйнятливість і відкритість до всього нового. Одна з вищих потреб особистості виявляється в реалізації власних творчих сил і здібностей, у високій зацікавленості справою і постійній готовності удосконалювати справу, аналізувати та осмислювати власну діяльність.

Як говорив видатний український педагог – Василь Олександрович Сухомлинський, цитую: «Щоб дати учням іскринку знань, учителеві необхідно увібрати в себе море світла».

Сюрпризом для усіх стала участь у тренінгу гості Юхимович Оксани Антонівни (спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист Навчально-виховного комплексу №10 м. Хмельницького, Заслужений вчитель України), яка спираючись на великий педагогічний досвід, висловила свою думку щодо розвитку креативності та творчості педагога, а також поділилася своїми лайфхаками щодо креативності та творчих здібностей, які сама застосовує під час уроків. Я дуже вдячна Оксані Антонівні, що виділила свій час та поділилася цікавими порадами на моєму тренінгу. Хочу ще зазначити, що Оксана Антонівна – мій класний керівник у школі, в якій я навчалася, це завжди творчий та ініціативний вчитель, яка вміє мотивувати не лише себе до педагогічної діяльності, а й учнів до навчальної. Тому мені дуже приємно і щемливо було запросити Оксану Антонівну до нашої розмови, і я щаслива, що вона знайшла час, дібрала матеріал для презентації та поділилася із моїми учасниками тренінгу своїми емоціями та досвідом.

Щоб тренінг був цікавішим, я запропонувала виконати різні вправи, зокрема:

  1. Вправа «Формула розвитку творчості» (10 хв.)

Мета: виявити показники, що сприяють чи заважають розвитку творчості.

Інструкція: пропоную протягом п’яти хвилин поміркувати та записати одній команді, що сприяє розвитку творчих здібностей особистості педагога, а в іншій, що заважає розвитку творчості.

2. Вправа «Казковий вернісаж» (5 хв)

Мета: активізувати образну пам’ять і творчу уяву, розвивати швидкість та гнучкість думки, вміння міркувати нестереотипно.

Усі ми родом із дитинства. І завжди з любов’ю та ніжністю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – просто найпопулярніший фольклорний жанр, це чарівне джерело, що дає наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям. Тому й виконали вправу «Казковий вернісаж». Кожний по черзі витягує зі скриньки конверт із описом знайомої всім казки. Необхідно прочитати вголос цей опис і відгадати, про кого або про що саме йдеться.

3. Вправа «Продовж відомий вислів»

Мета: сприяти розвитку сміливості у висловлюваннях, дотепності, допитливості та гнучкості думки.

Прислів’я, приказки, народні прикмети – неоціненна скарбниця народної творчості й мудрості. Є дуже багато влучних висловів, які відображають різні аспекти нашого життя. І зараз ми спробуємо долучитися до цієї скарбниці народної мудрості, виконуючи вправу «Продовж відомий вислів».

4. Вправа «Діагностика педагогів» (короткий тест творчого та креативного мислення П.Торренса) (15 хв.)

Мета: діагностика творчого потенціалу педагогів.

Інструкція: при виконанні кожного завдання намагайтеся придумати щось нове й незвичайне й добре було б таке, до якого далеко не кожний додумається. Перед вами 10 незакінчених фігур. Якщо ви додасте до них додаткові лінії або штрихи, виходять цікаві предмети або навіть сюжетні картинки. Придумайте назву для вашого малюнка й напишіть її під ним. Час виконання – 10 хв.

Наприкінці завдання відбувається обробка й аналіз результатів тесту.

5. Вправа «Долонька побажань» (15 хв.)

Мета: створення позитивного настрою.

Візьміть, будь ласка, ваші кольорові долоньки, напишіть один одному побажання, передаючи їх по колу, поки долонька не повернеться до її власника. І коли у вас буде поганий настрій або щось не виходить, перечитайте побажання ваших колег і не забувайте творити, щоб ваше життя було насиченим, неординарним.

Мені здається, що тренінг був дуже цікавим та креативним  для студентів і викладачів, а щодо мене, я навчилася використовувати свою креативність на 100%, набула нових навичок, нових професійних компетентностей» (Анастасія Бойко, модераторка тренінгу).

Традиційно модератор отримує від завідувача кафедри слов’янської філології висновок про проведений тренінг, оцінку його результатів, побажання й настанови щодо професійного становлення, а також… записник креативності із підписом і подякою від кафедри на згадку про перший професійний досвід.

Отже, закінчилася серія тренінгів із фаху «Я крокую до майстерності», які біли започатковані 2022-2023 навчального року у 2 семестрі. Їхня мета – розвиток творчих здібностей і професійних компетентностей майбутнього педагога, філолога, полоніста, україніста. Тренінгів відбулося чотири. Модераторами виступили: Халецька Анастасія (2 курс, ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))», Гулько Світлана (2 курс, ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська»), Карапозюк Уляна (3 курс, ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))», Бойко Анастасія (2 курс, ОПП «Середня освіта (Мови і літератури (польська, українська))». Ми щиро дякуємо усім модераторам і спікерам нашої професійної майстерні за участь, підготовку, організацію, проведення, рефлексію, продовження співпраці з усіма залученими педагогічними працівниками ЗЗСО, перекладачами та усіма зацікавленими у підготовці майбутніх професіоналів своєї справи і гідного формування майбутньої еліти України! Усі отримані знання та практичні вміння й навички майбутні фахівці зможуть використовувати у процесі вивчення фахових дисциплін, педагогічних та перекладацьких практик, а також у майбутній професійній діяльності.

Що ж, естафету на продовження серії тренінгів уже у вересні 2023-2024 навчального року отримав Корчагін Артем (1 курс, ОПП «Польська мова і література, друга мова – англійська»). Отож із нетерпінням чекатимемо творчості, креативності і майже сенсації від Артема. До зустрічі у новому навчальному році!

Про попередні тренінги можна дізнатися із нашого сайту:

Інформація кафедри слов’янської філології